ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çalışan Hileleri İŞL429 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çalışan hilelerini tanımlar
    2-Çalışan hilelerinin tespitinde ve önlenmesinde kullanılacak yöntemleri belirler
    3-Çalışan hilelerinin tespitinde ve önlenmesinde ele alınan bu yöntemleri uygular
    4-Yöntemlerin uygulanması ve hile sorununun çözümüyle elde edilen bulguları yorumlayarak değerlendirme yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hilenin tarihçesi, tanımı ve özellikleri K1: Sayfa 1-76
    2 Hile yapanların karakteristik özellikleri ve çalışanları hileye yönelten sebepler K1: Sayfa 77-126
    3 Hilenin tespitinde yönetim ve çalışanlara ilişkin hile belirtileri K1: Sayfa 127-168
    4 Hilenin tespitinde kullanılan aktif yaklaşımlar K1: Sayfa 169-202
    5 Çalışanların yaptıkları doğrudan nakit hileleri, fatura hileleri, bordro hileleri K1: Sayfa 203-267
    6 Çalışanların yaptıkları çek hileleri, gider hileleri K1: Sayfa 268-294
    7 Satışlar ve tahsilat döngüsünde kayıt öncesi yapılan hileler K1: Sayfa 295-306
    8 Stok ve duran varlık hileleri K1: Sayfa 307-348
    9 Hırsızlık ve gizleme eylemlerini araştırma yöntemleri K1: Sayfa 351-368
    10 Dönüştürme eylemini araştırma yöntemleri K1: Sayfa 369-375
    11 Sorgulamaya yönelik araştırma yöntemleri K1: Sayfa 377-396
    12 Hilenin önlenmesinde şirket kültürü K1: Sayfa 397-414
    13 Hile olasılığını azaltmaya yönelik çalışmalar K1: Sayfa 415-426
    14 Çalışan hilelerinin önlenmesine yönelik program hazırlanması K1: Sayfa 427-442
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Serkan Terzi
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Bozkurt, N. (2009). İşletmelerin kara deliği hile: çalışan hileleri. Alfa yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Pehlivanlı, D. (2016). Hile denetimi metodoloji ve raporlama. Beta yayınları
    Dersin Amacı Öğrencinin çalışan hileleri konusunda analitik düşünme ve hilenin tespit edilmesi, hilenin önlenmesine yönelik yöntemleri uygulaması, hile ile ilgili sorunların çözümü uygun çözüm bulabilmesini ve elde edilen bulguları yorumlayabilmesini sağlamak.
    Dersin İçeriği Çalışan hilelerine ilişkin kavramlar, çalışan hilelerinin özellikleri, hile tespit yöntemleri, hilenin önlenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 5
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 3
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 4
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 3
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak -
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 2
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 2
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 3
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak -
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster