Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hilenin tarihçesi, tanımı ve özellikleri
|
K1: Sayfa 1-76
|
2
|
Hile yapanların karakteristik özellikleri ve çalışanları hileye yönelten sebepler
|
K1: Sayfa 77-126
|
3
|
Hilenin tespitinde yönetim ve çalışanlara ilişkin hile belirtileri
|
K1: Sayfa 127-168
|
4
|
Hilenin tespitinde kullanılan aktif yaklaşımlar
|
K1: Sayfa 169-202
|
5
|
Çalışanların yaptıkları doğrudan nakit hileleri, fatura hileleri, bordro hileleri
|
K1: Sayfa 203-267
|
6
|
Çalışanların yaptıkları çek hileleri, gider hileleri
|
K1: Sayfa 268-294
|
7
|
Satışlar ve tahsilat döngüsünde kayıt öncesi yapılan hileler
|
K1: Sayfa 295-306
|
8
|
Stok ve duran varlık hileleri
|
K1: Sayfa 307-348
|
9
|
Hırsızlık ve gizleme eylemlerini araştırma yöntemleri
|
K1: Sayfa 351-368
|
10
|
Dönüştürme eylemini araştırma yöntemleri
|
K1: Sayfa 369-375
|
11
|
Sorgulamaya yönelik araştırma yöntemleri
|
K1: Sayfa 377-396
|
12
|
Hilenin önlenmesinde şirket kültürü
|
K1: Sayfa 397-414
|
13
|
Hile olasılığını azaltmaya yönelik çalışmalar
|
K1: Sayfa 415-426
|
14
|
Çalışan hilelerinin önlenmesine yönelik program hazırlanması
|
K1: Sayfa 427-442
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Serkan Terzi
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Bozkurt, N. (2009). İşletmelerin kara deliği hile: çalışan hileleri. Alfa yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Pehlivanlı, D. (2016). Hile denetimi metodoloji ve raporlama. Beta yayınları
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin çalışan hileleri konusunda analitik düşünme ve hilenin tespit edilmesi, hilenin önlenmesine yönelik yöntemleri uygulaması, hile ile ilgili sorunların çözümü uygun çözüm bulabilmesini ve elde edilen bulguları yorumlayabilmesini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Çalışan hilelerine ilişkin kavramlar, çalışan hilelerinin özellikleri, hile tespit yöntemleri, hilenin önlenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
3
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
-
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
2
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
2
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
3
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|