ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayarlı Ekonometri Uygulamaları İKT310 BAHAR 2+1 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belli başlı ekonomik teori ve prensipler çerçevesinde yaygın olarak bilgisayar programlarıyla iktisadi modelerin kurulması, tahmini ve analizini yapar
    2-Ekonometrinin klasik varsayımalrının öğrenilmesi ve bu varsayımlarda bir sapma olduğunda ne gibi sonuçlarla karşılaşılabileceği değerlendirir
    3-Veri kaynakları, verilerin toplanması ve bu süreçte karşılaşılacak sorunların aşılması sürecini değerlendirir.
    4-Çalışma alanına bağlı olarak sonuçların elde edilemsi sürecini açıklar ve tanımlar
    5-Geçerli olan dünya sorunların öğrendiği yetenekleri ile uygulamasını ve bağımsız çalışma yapma yeteneğini kazanır.
    6-Bilimsel makleleri okuduğunda anlama, sorgulama ve yorum yeteneği gelişir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler302816
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 302816
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013636
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İstatistik bilgisi temelinde veri tipleri ve bunların düzenlenmesi süreçleri
    2 Klasik lineer regresyon Modeli, basit regresyon ve varsayımlar
    3 Klasik lineer regresyon Modeli, çoklu regresyon ve hipotez testleri
    4 Varsayımların İhlali, Çoklu Doğrusal Bağlantı sorunu
    5 Varsayımların İhlali, Değişen varyans sorunu
    6 Varsayımların İhlali, Otokorelasyon
    7 Varsayımların İhlali - Yanlış spesifikasyon (yanlış değişkenler, ölçüm hataları ve yanlış fonksiyonel / matematiksel modeller)
    8 Kukla değişkenler
    9 Dinamik Ekonometrik Modeller
    10 Eşanlı Denklemler
    11 Zaman serileri (ARIMA)
    12 ARCH-GARCH modeller
    13 VAR Model ve Nedensellik Testi
    14 Stationarity (unit-roots) ve Cointegration (ECM)
    Ön Koşul Matematik, İstatistik, Mikroiktisat ve Makroiktisat
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Reyhan Cafrı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar S. Güriş, E. Çağlayan, B. Güriş (2011). Eviews ile Temel Ekonometri, Der Yayınları. Aziz Kutlar (2009). Uygulamalı Ekonometri, Nobel.
    Yardımcı Kitap Nedim Dikmen (2009). Ekonometri Temel Kavramları ve Uygulamalar, Nobel Yayınları.
    Dersin Amacı İktisat teorisi bilgisi çerçevesinde istatistik ve matematik temelli olarak iktisat teorisine uygun model kurmak ve bu modellerin anlamlılığını sınama tekniklerini uygulama temelli olarak öğretmektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 4
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. 5
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 5
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 3
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. 3
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. 3
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. 5
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 4
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. 4
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. 4
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster