ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Ekonomisi İKT321 GÜZ 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ekonomisinin temel kavramlarını tanımlar.
    2-Bilgi ekonomisini ve özelliklerini analiz eder.
    3-Bilgi ekonomisinin mikro ve makro ekonomik etkilerini analiz eder.
    4-Bilgi ekonomisinin nasıl ölçüldüğünü analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi Toplumu ve Özellikleri K1, Bölüm 2
    2 Bilgi Ekonomisinin Tanımı ve Özellikleri K2, Bölüm 2
    3 Bilgi Ekonomisinin Ölçülmesi K4, Bölüm 1
    4 Bilgi Ekonomisinin Mikroekonomik Etkileri K3, Bölüm 3
    5 Bilgi Ekonomisinin Makroekonomik Etkileri K3, Bölüm 3
    6 Bilgi Ekonomisi ve Teknoloji Politikaları K5, Bölüm 4
    7 Bilgi Ekonomisinde İnovasyonun Önemi K6, Bölüm 1
    8 İnovasyon Kavramı ve Kapsamı K13, Bölüm 1
    9 İnovasyon Türleri K13, Bölüm 1
    10 İnovasyon ve Girişimcilik İlişkisi K12, Bölüm 1
    11 Bilgi Ekonomisinin Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi K11, Bölüm 3
    12 Bilgi Ekonomisi ve Eğitim K7, Bölüm 2, K8, Bölüm 1
    13 Bilgi Ekonomisinin Dünya Ekonomileri Üzerindeki Etkisi K9, Bölüm 2
    14 Bilgi Ekonomisi ve Türkiye K10, Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Dilek KUTLUAY ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Berberoğlu, B. (2010). Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi oluşturma yolunda Türkiye ve Avrupa Birliği. Marmara Üniversitesi, İ.İ.B.F Dergisi, XXIX(2), 111-131. K2.Kevük, S. (2006). Bilgi ekonomisi. Journal of Yasar University, 1(4), 319-350. K3.Gelgeç, G., Hatırlı, S.A. (2018). Bilgi ekonomisi ve büyüme arasındaki ilişki: Türkiye örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 97-122. K4.Salur, S. Bilgi ekonomisi göstergeleri bakımından Türkiye`nin Avrupa ve Orta Asya ülkeleri arasındaki yeri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 137-166. K5.Durgun, Ö., Aslan, Ö. (2013). Bilgi ekonomisi ve teknoloji politikaları: genel bir değerlendirme. Journal of Yasar University, 30(8), 5123-5142. K6.Işık, C., Keskin, G. (2013). Bilgi ekonomilerinde rekabet üstünlüğü oluşturulması açısından inovasyonun önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1). K7.Özdemir, S., Karakoç, M. (2018). Bilgi ekonomisi özelinde üniversitelerde entelektüel sermayenin ölçülmesi ve raporlanması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5(18), 444-461. K8.Gözgü, F. (2018). İnovasyon temelli bilgi ekonomisinin can damarı: Yaşam boyu öğrenme. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(2), 93-108. K9.Tezer, H. (2018). Bilgi ekonomisinin gelişimi ve dünya ekonomileri üzerindeki etkisi. International Journal of Human Studies, 1(2), 172-195. K10.Sayar Özkan, G. Alancıoğlu, E. (2017). Bilgi ekonomisi indeksi performans göstergelerinin Türkiye açısından Ar-Ge harcamaları analizi, ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 4(8). K11.Odabaşı, Y. Erdal, E. (2018). Bilgi ekonomisi ve ekonomik büyüme: Seçilmiş OECD ülkeleri üzerine bir inceleme. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 5(12), 439-459. K12.Işık, N., Işık, H.B., Kılınç, E. C. (2015). Girişimcilik ve inovasyon ilişkisi: teorik bir değerlendirme. JEBPIR, 1(2), 57-90. K13.Yılmaz, Z., İncekaş, E. (2018). Türkiye`de inovasyon ve bölgesel kalkınma. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1),154-169.
    Yardımcı Kitap YK1.Mamedov, S. (2019). Bilgi ekonomisinin ekonomik kalkınma üzerindeki etkisi: Türkiye örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 6(4), 140-148.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilgi ekonomisinin küreselleşen dünyada günümüz ekonomisindeki önemini vurgulamaktır.
    Dersin İçeriği Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi, inovasyon
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 3
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. -
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 4
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 5
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. -
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. 3
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. 3
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 5
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. -
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. 5
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster