ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karşılaştırmalı İktisat Okulları İKT315 GÜZ 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Merkantilistlerin ve fizyokratların iktisadi düşünceleri arasındaki farkları analiz eder.
    2-Klasik, neoklasik, yeni klasik; keynesyen, yeni keynesyen, post keynesyen iktisat okulları arasındaki farkları ve benzerlikleri analiz eder.
    3-Monetaristler, arz yanlı iktisatçılar, anayasal iktisatçılar, reel konjonktür teorisyenleri arasındaki farkları analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6530
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Merkantilizm K1, Bölüm 1
    2 Fizyokrasi K1, Bölüm 2
    3 Klasik Okul K1, Bölüm 3
    4 Neoklasik Okul K1, Bölüm 4
    5 Keynesyen Okul K1, Bölüm 5
    6 Monetarist Okul K1, Bölüm 6
    7 Yeni Klasik İktisat K1, Bölüm 7
    8 Klasik Okul ve Keynesyen Okulun Karşılaştırması K1, Bölüm 3, Bölüm 5
    9 Yeni Keynesyen İktisat K1, Bölüm 9
    10 Post Keynesyen İktisat K1, Bölüm 10
    11 Arz Yanlı İktisat K1, Bölüm 11
    12 Anayasal İktisat K1, Bölüm 12
    13 Reel Konjonktür Teorisi K1, Bölüm 13
    14 Yeni Kurumsal İktisat Okulu YK1, Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Dilek KUTLUAY ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Bilgili, Y. (2013). Karşılaştırmalı İktisat Okulları Ders Notları (Makro İktisadın Teorik Esasları). (9. Bası). İkinci Sayfa Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Aktan, C. C. (2008). Yeni İktisat Okulları. (2. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı iktisat okullarının karşılaştırmalı olarak analizini yapmaktır.
    Dersin İçeriği İktisat okulları hakkında bilgi verilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 4
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. -
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 2
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. -
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. -
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. -
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. -
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 2
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. -
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. 3
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster