ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MATEMATİKSEL İKTİSAT I İKT207 GÜZ 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mikroekonomi ve makroekonomi konularını matematiksel yöntemlerle analiz eder.
    2-Analitik düşünme yeteneği kazanır.
    3-Matematik ve iktisadı birlikte öğrenir, kavrar ve uygular.
    4-Türev, integral ve matrisin iktisadi alana uygulamasını yapar.
    5-Matematik fobisini yener.
    6-Basit matematiksel yöntemlerin iktisatta geniş uygulama alanı olduğunu bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 3021224
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Matematik-Ekonomi İlişkisi, Fonksiyon Tipleri
    2 Türev, Kısmi Türev
    3 Statik Denge Modelleri, Lineer Kısmi Denge Modelleri
    4 Lineer Olmayan Piyasa Modeli, Lineer Milli Gelir Modelinde Denge
    5 Lineer Olmayan Piyasa Modeli, Lineer Milli Gelir Modelinde Denge (Devam)
    6 Çarpan, Vergi Çarpanı, Yatırım Çarpanı, Devlet Harcamaları Çarpanı
    7 Çarpan, Vergi Çarpanı, Yatırım Çarpanı, Devlet Harcamaları Çarpanı (Devam)
    8 Marjinal Kavramı, Marjinal Analiz
    9 Marjinal Tüketim Eğilimi, Marjinal Tasarruf Eğilimi
    10 Toplam Gelir, Marjinal Gelir
    11 Talebin Fiyat Esnekliği, Arzın Fiyat Esnekliği, Üretici ve Tüketici Artığı
    12 Maksimizasyon ve Minimizasyon, Göreli ve Mutlak Uç (Extrem) Değerler
    13 Kar Maksimizasyonu, Tam Rekabette ve Tekelde Kar Maksimizasyonu
    14 Gelir Maksimizasyonu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Murat Mustafa Kutlutürk
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Enis Sınıksaran, Aylin Aktütün, Alpaslan Akay (2011). İktisatçılar için Matematik. Türkmen Kitabevi, İstanbul. 2) Alpha C. Chiang, Kevin Wainwright (2005). Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, (Çeviren: Muzaffer Meşeli, Şenay Açıkgöz). Gazi Kitabevi, Ankara. 3) J. Colin Glass (1997). İktisatta Matematiksel Yöntemlere Giriş (Çeviren: Esin Yalçın Akbulut, Çiğdem Çelik, Eser Karakaş, Yeşim Kartallı), Der Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1) Fuat Sekmen (2010). İktisadi Matematik. Detay Yayıncılık, Ankara. 2) Edward T. Dowling (1993). İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler (Schaum`s Outlines), (Çeviren: Ömer Faruk Çolak, Murat Yıldırımoğlu). Nobel Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Matematiksel araç ve yöntemler ile iktisadın temel kavramlarını ve teorilerini analiz ederek öğrencilerin iktisadi olayları kavramasını sağlamak
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 5
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. -
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 3
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. 3
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. 3
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 4
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. 3
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. 3
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster