ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    EKONOMETRİ I İKT301 GÜZ 3+0 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belli başlı ekonomik teori ve prensipler çerçevesinde yaygın olarak bilgisayar programlarıyla iktisadi modelleri analiz eder.
    2-Ekonometrinin klasik varsayımlarını analiz eder.
    3-Verilerin toplanması ve bu süreçte karşılaşılacak sorunların aşılması sürecini değerlendirir.
    4-Çalışma alanına bağlı olarak sonuçları tahmin eder.
    5-Geçerli olan dünya sorunlarını bağımsız çalışma ile inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   196
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,53 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel regresyon modelleri K1. Giriş K2. Bölüm 1
    2 En Küçük Kareler Yöntemi ile basit regresyon 1 K1. Bölüm 1 K2. Bölüm 6
    3 En Küçük Kareler Yöntemi ile basit regresyon 2 K1. Bölüm 2 K2. Bölüm 7
    4 Regresyon Analizinin Uygulanması 1 K1. Bölüm 3 K3. Bölüm 3
    5 Regresyon Analizinin Uygulanması 2 K2. Bölüm 9 K3. Bölüm 4
    6 EKK`nın uygulanabilmesi için gerekli Temel Varsayımlar 1 K1. Bölüm 4
    7 EKK`nın uygulanabilmesi için gerekli Temel Varsayımlar 2 K1. Bölüm 4
    8 ANOVA Analizi K1. Bölüm 5 K2. Bölüm 8, 10,11
    9 Hipotez testleri K1. Bölüm 5 K2. Bölüm 8, 10,11
    10 Hipotez testleri ve Korelasyon Analizi K1. Bölüm 5 K2. Bölüm 8, 10,11
    11 Spesifikasyon süreci- Bağımsız değişkenin seçilmesi- ilgili değişkenlerin unutulması K1.Bölüm 8
    12 Spesifikasyon süreci - Bağımsız değişkenin seçilmesi- ilgilisiz değişkenlerin dahil edilmesi K1.Bölüm 8
    13 Spesifikasyon süreci - Bağımsız değişkenin seçilmesi- Gecikmeli bağımsız değişkenler K1.Bölüm 8
    14 Bilgisayar Uygulama K3. Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Hülya ÜNLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gujarati, D. N. (2012). Temel Ekonometri, (Çev. Ümit Şenesen, Gülay Günlük Şenesen).LiteratürYayıncılık, İstanbul. K2. Sevüktekin, M. (2013). Ekonometriye Giriş. Dora Yayınevi, Bursa. K3. Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). Eviews ile temel ekonometri. Der Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İktisat teorisi bilgisi çerçevesinde istatistik ve matematik temelli olarak iktisat teorisine uygun model kurmak ve bu modellerin anlamlılığını sınama tekniklerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği En küçük kareler yöntemi, varsayımları ve hipotez testleri incelenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. -
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. -
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. 5
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 4
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. -
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. -
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. -
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. -
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. 4
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. -
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster