ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matematiksel İktisat II İKT208 BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mikroekonomi ve makroekonomi konularını matematiksel metotlarla analiz eder.
    2-Analitik düşünme yeteneği kazanır.
    3-Matematik ve ekonomiyi bilikte anlama ve uygulama yeteneği kazanır.
    4-Integral ve matriksi ekonomik konulara uygular.
    5-Matematik fobisini yener.
    6-Temel matematik metotlarının ekonomide uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 30000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013232
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tam Rekabet Piyasasında Kâr Maksimizasyonu
    2 Eksik Rekabet Piyasasında Kâr Maksimizasyonu
    3 Optimizasyon, Kısıtlı Optimizasyon ve Lagrange Çarpanı
    4 Bütçe Kısıtı Altında Fayda Maksimizasyonu
    5 Çıktı Kısıtı Altında Maliyet Minimizasyonu
    6 Marjinal İkame Oranı (MRS), Marjinal Teknik İkame Oranı (MRTS)
    7 Cobb-Douglas Üretim Fonksiyonu, CES Üretim Fonksiyonu
    8 İkame Esnekliği, Örümcek Ağı Modeli
    9 Marshall ve Hicks Talep Fonksiyonları
    10 Marjinal Fayda, Marjinal Verimlilik
    11 Sermayenin Marjinal Verimliliği, İşgücünün Marjinal Verimliliği
    12 Kâr Fonksiyonları ve Hotelling Lemma, Masraf Fonksiyonları ve Shephard Lemma
    13 Domar Büyüme Modeli, Solow Büyüme Modeli
    14 Paul Romer Büyüme Modeli, John Lucas Büyüme Modeli
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Assist. Prof. Dr. Murat Mustafa Kutlutürk
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Alpha C. Chiang, Kevin Wainwright (2005). Fundamental Methods of Mathematical Economics, McGraw-Hill/Irwin. 2) J. Colin Glass (1997). İktisatta Matematiksel Yöntemlere Giriş (Çeviren: Esin Yalçın Akbulut, Çiğdem Çelik, Eser Karakaş, Yeşim Kartallı), Der Yayınları, İstanbul. 3) Enis Sınıksaran, Aylin Aktütün, Alpaslan Akay (2011). İktisatçılar için Matematik. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1) Fuat Sekmen (2010). İktisadi Matematik. Detay Yayıncılık, Ankara. 2) Edward T. Dowling (1993). İşletme ve İktisat İçin Matematiksel Yöntemler (Schaum`s Outlines), (Çeviren: Ömer Faruk Çolak, Murat Yıldırımoğlu. Nobel Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı To achieve understanding of students economic issues by analysing basic concepts and theories of economics using mathematical tools and methods.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 5
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. -
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 3
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. 3
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. 3
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 4
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. 3
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. 3
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster