Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Temel Kavramlar [İktisat, ihtiyaç, kaynak, fayda, mal-hizmet, üretim, üretim faktörleri (toprak, emek, sermaye, teşebbüs), arz, talep, fiyat, piyasa, denge, serbest-ekonomik mal, yatırım-tüketim malı ve ara mal) kamusal-özel mal, etkinlik, alternatif maliyet],
|
|
2
|
Üretim imkânları (Dönüşüm) eğrisi, Piyasa ve Türleri: Mal ve faktör piyasaları, Tam rekabet piyasası (tanımı ve varsayımları), eksik rekabet piyasaları (türler ve tanımlar), Ekonomik sistemler,
|
|
3
|
Arz ve talep fonksiyonları, piyasada dengenin teşekkülü; Arz ve talep eğrilerinde kaymalar, toplam arz ve toplam talep eğrilerinin türetilmesi (tablo hâlinde ve cebirsel, geometrik olarak)
|
|
4
|
Elâstikiyet [Genel tanımı, türleri (talep elâstikiyeti, arz elâstikiyeti, çapraz elâstikiyet, gelir elâstikiyeti)
|
|
5
|
Tüketici ve üretici artığı; piyasa mekanizması ve etkinlik; hükûmetlerin piyasalara müdahalesi ve üretici, tüketici artığında, toplam artıkta değişme (tavan ve taban fiyat uygulaması: Asgarî ücret ve kira tavanı örnekleri); dış ticaret ve üretici, tüketici artığında değişme
|
|
6
|
Tüketici dengesi: Kardinalist yaklaşım (Fayda fonksiyonu, azalan marjinal fayda kanunu), marjinal fayda eğrisinden ferdî talep fonksiyonunun türetilmesi
|
|
7
|
Tüketici dengesi: Ordinalist yaklaşım (Kayıtsızlık eğrileri analizi) [Kayıtsızlık eğrisi ve özellikleri, bütçe doğrusu, tüketici dengesi, tüketici geliri artışı ve dengede değişme, mal fiyatında düşüş ve dengede değişme; fiyat-tüketim eğrisinin türetilmesi, ferdî talep eğrisinin türetilmesi)
|
|
8
|
Üretim, Genel ve Kısmi Üretim Fonksiyonu, Azalan Verimler Kanunu, Ortalama ve Marjinal Ürün fonksiyonlarının geometrik olarak türetilmesi
|
|
9
|
Maliyetler: Temel kavramlar ve Türler, kısa dönemde firma maliyetleri; içsellikler ve dışsallıklar
|
|
10
|
Firma Gelirleri ve firma dengesi (Tam rekabet altında, kısa dönemde) [firma gelirleri, firma dengesi, firma arz eğrisinin türetilmesi]
|
|
11
|
Monopol piyasası: Firma gelirleri, firma maliyetleri ve firma dengesi; Monopol-tam rekabet mukâyesesi
|
|
12
|
Monopollü rekabet piyasası, Reklâm, mal ve fiyat farklılaştırması
|
|
13
|
Duopol ve oligopol piyasaları: Tanımlar, oligopol piyasasının genel karakteristik özellikleri, Cournot modeli, Sweezy modeli (dirsekli talep analizi)
|
|
14
|
Oyun teorisi: Statik oyun modeli (temel mantığı, mahkûm dilemmâsı, 2 oyunculu ve 2 stratejili oyun), duopolde firma davranışlarına uygulanması
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
2
|
Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir.
|
-
|
4
|
Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir.
|
-
|
5
|
Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir.
|
4
|
6
|
İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar.
|
4
|
7
|
Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
8
|
İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir.
|
-
|
9
|
Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder.
|
3
|
10
|
İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir.
|
-
|
11
|
Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır.
|
3
|
12
|
Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir.
|
-
|
13
|
Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
14
|
Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir.
|
3
|
15
|
Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
|
-
|