ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bölgesel İktisat İKT332 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bölgesel iktisat kavramını tanımlar.
    2-Ekonomide farklı bölgelerin farklı gelişmişlik düzeyleri olduğunu analiz eder.
    3-Bölgesel iktisada ilişkin önemli teorileri sıralar.
    4-Bölgesel iktisada ilişkin önemli teorileri yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bölgesel iktisada giriş: Temel kavramlar K1-Giriş
    2 Ekonomik düşüncede alansal analiz: Kuruluş yeri teorisyenleri, etki alanını saptayan teorisyenler K1 - Bölüm 1
    3 Ekonomik düşüncede alansal analiz: Ekonomik alan teorisini izleyenler, işletmelerin kuruluş yeri seçim kararları: taşıma harcamaları K1- Bölüm 1-2
    4 İşletmelerin kuruluş yeri seçim kararları: Dışsal ekonomiler, diğer etmenler K1 - Bölüm 2
    5 Ekonomik alan ve üç bölge kavramı: Homojen, polarize ve plan bölge K1 - Bölüm 3
    6 Ekonomik gelişme sonucu ortaya çıkan bölgesel gelişme farkları: Bölgesel dengesizliğin ortaya çıkış nedenleri K1 - Bölüm 4
    7 Ekonomik gelişme sonucu ortaya çıkan bölgesel gelişme farkları: bölgesel dengesizliğin sakıncaları K1- Bölüm 4
    8 Türkiye`de bölgeler arası sosyal ve ekonomik gelişmişlik farklılıkları (birinci bölüm) K1 - Bölüm 5
    9 Türkiye`de bölgeler arası sosyal ve ekonomik gelişmişlik farklılıkları (ikinci bölüm) K1 - Bölüm 5
    10 Bölgeler arası gelişmişlik farklarını azaltıcı politikanın ilke, amaç ve araçları K1- Bölüm 6
    11 Bölgeler arası gelişmişlik farklarını azaltmaya yönelik araçlar ve Türkiye (birinci bölüm) K1 - Bölüm 7
    12 Bölgeler arası gelişmişlik farklarını azaltmaya yönelik araçlar ve Türkiye (ikinci bölüm) K1- Bölüm 7
    13 Kalkınma kutupları teorisi ve yapay kalkınma kutuplarının yaratılması K1 - Bölüm 8
    14 Yeni sanayi odakları teorisi ve Türkiye`de yeni sanayi odakları K1 - Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Levent ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Dinler, Z. (2018). Bölgesel iktisat. Bursa: Ekin Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1) Ders notları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere ekonomide farklı bölgeler arasındaki gelişmişlik düzeylerini göstererek, bu bölgeler arasındaki gelişmişlik farklılıklarının nedenlerini araştırmaktır.
    Dersin İçeriği Bölgeler arasındaki ekonomik gelişmişlik farkları anlatılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 4
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. -
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 4
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 3
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 3
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. -
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. 3
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 4
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. -
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. -
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster