ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BİLGİSAYARLI İSTATİSTİK UYGULAMALARI İKT309 GÜZ-BAHAR 2+1 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İstatistik tekniklerinin temellerini açıklar.
    2-Veri toplama tekniklerini kullanır.
    3-İstatistiksel paket programları ampirik çalışmalarda kullanır.
    4-Verileri uygun şablonlarda sunum teknikleri ile açıklar.
    5-Hipotez kurma ve bunu sorgulama süreçlerini geliştirir.
    6-Farklı değişkenler arasındaki ilişkilerin varlığı ve düzeyini teknik olarak belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler404624
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar
    2 Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma
    3 Saha çalışmasının özellikleri ve araştırma etiği
    4 Örnekleme
    5 Anket tasarımı ve veri girişi
    6 Ölçüm düzeyleri ve güvenilirlik
    7 Korelasyon
    8 Çapraz Tablolar
    9 Parametrik testler (t-testi)
    10 Parametrik testler (ANOVA)
    11 Parametrik olmayan testler
    12 Basit Regresyon
    13 Verilerin grafik ve tablolaştırılması, açıklanması
    14 Verilerin yorumlanması ve raporlaştırılması
    Ön Koşul İktisatçılar için İstatistik 1
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Berna Şafak Zülfikar Savcı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS uygulamalı, Sakarya Alptekin Esin, Müslim Ekni, Hamza Gamgam (2006). İstatistik. Gazi Kitabevi. Nuri Ersoy, Semra Erbaş (1996). İstatistik ve Olasılığa Giriş. Gazi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap Mustafa Köseoğlu, Rahmi Yamak (2004). Uygulamalı İstatistik. Derya Kitabevi
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; sosyal bilimler çerçevesinde teorik yaklaşımların ve hipotez olarak geliştirilen soruların çeşitli kaynaklardan elde edilen nitel ve nicel verilerden faydalanarak irdelenmesi sürecinde istatiksel teori, teknik ve araçlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma, Saha çalışmasının özellikleri ve araştırma etiği, Örnekleme, Anket tasarımı ve veri girişi, Ölçüm düzeyleri ve güvenilirlik, Korelasyon, Çapraz Tablolar, Parametrik testler (t-testi), Parametrik testler (ANOVA), Parametrik olmayan testler, Basit Regresyon, Verilerin grafik ve tablolaştırılması, açıklanması, Verilerin yorumlanması ve raporlaştırılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. -
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. 5
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 4
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 1
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 1
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. 3
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. -
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. 1
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. -
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 1
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. 3
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. 4
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster