ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İktisadi Araştırma Yöntemleri İKT210 BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İktisadi araştırma yöntemlerini uygular.
    2-İktisat felsefesinin temel kavramlarını tartışır.
    3-Bir iktisadi araştırma raporu oluşturur.
    4-İktisat ile bilim felsefesi arasındaki ilişkiyi analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4021530
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İktisadi Araştırma Yöntemlerine Giriş: İktisatta Yöntem ve İktisat Felsefesi K1, Önsöz
    2 Bilim Felsefesi: Genel görüşten Popper`in görüşlerine K1, Bölüm 1
    3 Bilim Felsefesi: Popper`den yeni heterodoksiye doğru K1, Bölüm 2
    4 İktisat Metodolojisi Tarihi: Mill ekonomisi ve diğerleri K1, Bölüm 3
    5 İktisat Metodolojisi: Yanlışlamacılar, pozitif ve normatif iktisat ayrımı K1, Bölüm 4-5
    6 Neoklasik İktisadi düşüncenin yöntemsel analizi: tüketici davranış ve firma kuramı K1, Bölüm 6-7
    7 Neoklasik İktisadi düşüncenin yöntemsel analizi: Genel denge ve marjinal üretkenlik kuramı K1, Bölüm 8-9
    8 Neoklasik İktisadi düşüncenin yöntemsel analizi: İnsan sermayesi kuramı, aile ekonomisi ve rasyonalite postulatı K1, Bölüm 13-14-15
    9 Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş: Bilimlerin Sınıflandırılması ve Bilimsel Yöntem K2, Bölüm 1
    10 Araştırma Türleri ve Araştırmada Veriler K2, Bölüm 2
    11 Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır? K2, Bölüm 3
    12 Basılı Yayınlar ve İnternet Kaynakları: Yayınlarda Kaynak Göstermede Farklı Yöntemler K2, Bölüm 5-6
    13 Kütüphanelerin Kullanımı ve Bir Araştırma Raporunun Oluşturulması K2, Bölüm 9
    14 Araştırma Raporunun Sunulması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sedat Uğur
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Blaug, M. (2009). İktisatta Yöntem (çev: L. Konyar). Efil Yayınevi: Ankara. K2. Seyidoğlu, H. (2016). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Güzem Can Yayınları: İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste, öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini ve iktisat felsefesi altyapılarını kullanarak, bir araştırma raporu oluşturmaları ve bu raporu sunmaları amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu derste, bilimsel araştırma yöntemleri, iktisat felsefesi, neoklasik iktisadın yöntemsel çerçevesi, bilimlerin sınıflandırılması, araştırma raporu oluşturulması gibi konular işlenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat bilimi ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrar, uygular ve değerlendirir. 4
    2 Temel matematik ve istatistik bilgisini iktisadın her alanında uygulayabilme bilgisine sahiptir. -
    3 Paket programlar (E-views, SPSS vb.) yardımıyla iktisadi konuları analiz eder ve değerlendirir. -
    4 Disiplinler arası bilimsel çalışma yapabilme donanımına sahiptir. 5
    5 Türkiye ekonomisi üzerinde yorum yapabilme bilgisine sahiptir. 3
    6 İktisat bilimi çerçevesinde güncel ekonomik olayları kavrar, analiz eder ve yorumlar. 4
    7 Sosyo-ekonomik problemleri bireysel veya grup olarak çözebilme becerisine sahiptir. 5
    8 İktisadi hayatın gerekleri doğrultusunda sorumluluk alabilen girişimcilik vasfına sahiptir. 3
    9 Dünya ekonomisini konjonktürel perspektifte analiz eder. -
    10 İktisadi bir sorunla ilgili proje döngüsünü tanımlar, projeyi hazırlar ve yönetir. 5
    11 Alanındaki literatürü takip eder ve yararlanır. 4
    12 Farklı kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman vasfına sahiptir. -
    13 Bilgisayar yazılımı ile diğer bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    14 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilir ve geliştirebilir. -
    15 Mesleki ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster