Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye-AB ilişkileri Tarihsel ve Hukuksal Çerçeve
|
K1, 1. Cilt, AET`yle İlişkiler Bölümü
|
2
|
Türkiye`nin AB ile ilişkilerinin başlangıcı, AET`ye başvuru sebepleri
|
K1,1. Cilt, AET`yle İlişkiler Bölümü, K3, Bölüm: 1.
|
3
|
Ankara Anlaşmasına giden süreç, Ankara Anlaşması İçeriği ve Tahlili
|
K1, 1. Cilt, AET`yle İlişkiler Bölümü.
|
4
|
Katma Protokol İçeriği, ilişkilerin 1970 ve 1980`lerdeki durumu
|
K1,1. Cilt, AET`yle İlişkiler Bölümü, K2,Bölüm: 1.
|
5
|
Gümrük Birliği İçeriği, Türk ekonomisine etkileri
|
K1, 2. Cilt, Avrupa Topluluklarıyla İlişkiler Bölümü, K2, Bölüm: 3
|
6
|
1990`lar, AB`nin dönüşümü, Merkezi ve Doğu Avrupa ülkeleri ile ilişkiler
|
K1, 2. Cilt, AB`yle İlişkiler Bölümü, K2,Bölüm:1
|
7
|
1997 Lüksemburg ve 1999 Helsinki Zirveleri, Türkiye`nin adaylığı
|
K1,2. Cilt, AB`yle İlişkiler Bölümü, K2,Bölüm: 1.YK3, Sayfa: 9-34.
|
8
|
Türkiye-AB ilişkilerinin kurumsal yapısı, ilerleme raporları (Yıllık Raporlar)
|
K1,2. Cilt, AB`yle İlişkiler Bölümü.
|
9
|
Katılım Ortaklığı Belgeleri ve Ulusal Programlar
|
K1,2. Cilt, AB`yle İlişkiler Bölümü.
|
10
|
Türkiye`nin AB reformları
|
K2,Bölüm:2.
|
11
|
Türkiye`nin AB ile müzakerelere başlaması, fasıllarda müzakere pozisyonları
|
K1,3. Cilt, AB`yle İlişkiler Bölümü K3, Bölüm: 10.
|
12
|
Müzakerelerde mevcut durum
|
K1,3. Cilt, AB`yle İlişkiler Bölümü, YK4.
|
13
|
Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Kıbrıs sorunu
|
K1,3. Cilt, AB`yle İlişkiler Bölümü, K2,Bölüm: 2.
|
14
|
Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Göç, Gümrük Birliğinin Güncellenmesi, nüfus, bütçe, tarım politikası v.d.
|
YK1, Sayfa: 73-83, YK2, Sayfa: 1-14.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hatice YAZGAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Oran, B. (ed.), (2020). Türk Dış Politikası, 1. ve 2 ve 3. Cilt İletişim Yayınları K.2. Akçay, B., Açıkmeşe, S.(ed.), (2017) Yarım Asrın Ardından Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, K3. Çalış, Ş. (2008). Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Kimlik Arayışı, Politik Aktörler ve Değişim, Nobel, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tocci,N. (2005). Europeanization in Turkey: Trigger or Anchor for Reform??, South European Society and Politics 10(1), 73-83, YK2. Aydın-Düzgit,S. & Kaliber A. (2016). Encounters with Europe in an Era of Domestic and International Turmoil: Is Turkey a De-Europeanising Candidate Country?, South European Society and Politics, 21:1, 1-14 YK3. Öniş, Z.(2003). Domestic Politics, International Norms and Challenges to the State: Turkey-EU Relations in the post-Helsinki Era, Turkish Studies, 4:1, 9-34. YK4. (2021).Dışişleri Bakanlığı, AB Başkanlığı internet sitesi
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Türkiye`nin Avrupa Birliği ile ilişkilerini tarihsel çerçeve içinde incelemek, gerek AB gerekse Türkiye`nin içinde bulunduğu dönem koşullarını tahlil etmek, gelişmelere AB ve Türkiye açısından bakmayı sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Derste, Türkiye-AB ilişkilerinin tarihçesi, Türkiye-AB arasındaki başlıca sorunlar ve işbirliği alanları, Ankara Anlaşması, Gümrük Birliği, Katılım Ortaklığı Belgesi, Ulusal Program, Müzakere Çerçeve Belgesi ve İlerleme Raporları ışığında incelenmektedir. Mevcut gelişmeler kapsamında katılım müzakereleri, Gümrük Birliğinin güncellenmesi konuları, göç ile ilgili düzenlemeler, Kıbrıs sorunu kapsamında Ek Protokol konuları değerlendirilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
3
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
3
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
3
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
4
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
5
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
5
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
3
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|