Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Soğuk Savaş Sonrasında ABD`nin Dış Politikası
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Soğuk Savaş Sonrasında Rusya Federasyonu`nun Dış Politikası
|
K1-Bölüm-1
|
4
|
Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü/Coğrafyası
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Bölgesel Çatışmalar
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
Enerji Sorunu
|
K1-Bölüm-4
|
7
|
Genişletilmiş Karadeniz Projesi
|
K1-Bölüm-5
|
8
|
Avrupa-Atlantik Stratejisi: ABD`nin Karadeniz Politikası: Amaçları ve Araçları
|
K1-Bölüm-5
|
9
|
Avrupa-Atlantik Stratejisi: AB`nin Karadeniz Politikası: Amaçları ve Araçları
|
K1-Bölüm-5
|
10
|
Bölgesel Güçler: Rusya Federasyonu`nun Karadeniz Politikası: Amaçları ve Araçları
|
K1-Bölüm-6
|
11
|
Bölgesel Güçler: Türkiye`nin Karadeniz Politikası: Amaçları ve Araçları
|
K1-Bölüm-6
|
12
|
Bölge Ülkelerinin Karadeniz Politikaları: Amaçları ve Araçları
|
K1-Bölüm-6
|
13
|
Bölge Ülkelerinin Karadeniz Politikaları: Amaçları ve Araçları
|
K1-Bölüm-6
|
14
|
Ukrayna Krizi ve Ukrayna Savaşı
|
K1-Bölüm-6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Burçin CANAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Canar, B. (2013). Soğuk savaş sonrasında Karadeniz. Phoenix, Ankara.
K2.Öztürk, O. M., & Sarıkaya, Y. (eds.) (2005). Uluslararası mücadelenin yeni odağı Karadeniz. Platin, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Soğuk Savaş sonrasında uluslararası sistemin yeniden yapılanma süreci çerçevesinde küresel ve bölgesel güçlerin Karadeniz politikalarını incelemeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Derste, Soğuk Savaş sonrası ABD`nin ve Rusya`nın dış politikaları, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü, Bölgesel Çatışmalar, Enerji Sorunu, küresel ve bölgesel güçlerin Karadeniz politikaları, Ukrayna Krizi ve Ukrayna Savaşı değerlendirilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
4
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
4
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
-
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
4
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
4
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
4
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
-
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
5
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
4
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|