Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sıfat. Durum, biçim, sayı, renk öğrenimi
|
|
2
|
Zaman öğrenimi; Şimdiki zaman
|
|
3
|
Zaman öğrenimi; Gelecek zaman
|
|
4
|
Zaman öğrenimi; Geçmiş zaman
|
|
5
|
Kelime Oyunları; Mevsimler
|
|
6
|
Kelime Oyunları; Aylar, haftalar
|
|
7
|
Kelime Oyunları; Ailem
|
|
8
|
Kelime Oyunları; Hastane
|
|
9
|
Kelime Oyunları; En sevdiğim yazar
|
|
10
|
Kelime oyunları; En sevdiğim şarkıcı, oyuncu
|
|
11
|
Kelime oyunları; İş tanıtımı
|
|
12
|
Kelime oyunları; Tatil, seyahat
|
|
13
|
Olumsuz cümleler
|
|
14
|
Soru cümleleri
|
|
Ön Koşul
|
Rusça I almış olmak
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Sadat DEMİRCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
T.V Popova, L.V. Arhipova, T.P. Borkov, " Russkiy Yazık -I", Tombov 2009
|
Yardımcı Kitap
|
Miller L.V, Politova L.V, " Cili-Bıli 28 Urokov Russkogo Yazıka Dlya Nachinayushih", Moskova 2011
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin yabancı dil eğitimi için farklı dil seçenekleri sunabilmek. Rusça dil ve kültürünü öğretebilmek. Yabancı dil bilgilerini zenginleştirebilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Mesleki Yabancı dil olarak Rusça -I dersini alan öğrencilerin rusça öğrenim, yazma, okuma ve konuşma becerilerini ilerletme düzeyinde düzenlenen bir derstir. Konuşma becerilerini geliştirme amaçlı, hikaye ve anlatım, sinema izleme ve anlatım, şiir ve şarkı söylemeleri ve tanıtım yapabilmelerini açalayan bir programa dayalıdır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
-
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
-
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
-
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
4
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
-
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
-
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
5
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
5
|