ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avrupa Birliği ve Türkiye ULS361 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Avrupa Birliği`ni tarihçesi ve gelişmeleri çerçevesinde değerlendirir.
    2-Türkiye ile AB ilişkilerini tarihsel çerçeve içinde analiz eder.
    3-Türkiye ile AB arasındaki sorunları ve olumlu noktaları edindiği bilgiler ile objektif olarak analiz eder.
    4-Türkiye-AB ilişkileri kapsamında medyada ve günlük hayatta sıkça rastlanan yanlış bilgi, bilgi kirliliği ve basmakalıp fikirleri tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 3020120
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 AB`ye ilişkin genel bilgilendirme, tarihçesi ve yapısı (1) K1. K2.
    2 AB`ye ilişkin genel bilgilendirme, tarihçesi ve yapısı (2) K1.K2.
    3 AB`nin temel politikaları ve mevcut sorunları, derinleşme ve genişleme tartışmaları K2.
    4 Türkiye`nin AB ile ilişkilerinin başlangıcı, AET`ye başvuru sebepleri K1.
    5 Ankara Anlaşmasına giden süreç, Ankara Anlaşması İçeriği ve Tahlili K1.
    6 Katma Protokol İçeriği, ilişkilerin 1970 ve 1980?lerdeki durumu K1.
    7 Gümrük Birliği İçeriği, Türk ekonomisine etkileri K1.K2.
    8 1990`larda durum, AB`nin dönüşümü, Merkezi ve Doğu Avrupa ülkeleri ile ilişkiler K1.K2.
    9 1997 Lüksemburg ve 1999 Helsinki Zirveleri, Türkiye?nin adaylığı K1.K2.
    10 Türkiye-AB ilişkilerinin kurumsal yapısı, ilerleme raporları, Katılım Ortaklığı Belgeleri ve Ulusal Programlar K2.
    11 Türkiye`nin AB reformları K1.K2.
    12 Mevcut durum, Türkiye`nin AB ile müzakerelere başlaması, fasıllarda müzakere pozisyonları K1.K2.
    13 Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Kıbrıs sorunu, Kimlik sorunu, nüfus, bütçe, tarım politikası K1.K2.
    14 Simulasyon Çalışması K1.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hatice Yazgan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Oran, B. (ed.), (2020). Türk Dış Politikası, 1. ve 2 ve 3. Cilt İletişim Yayınları K.2. Akçay, B., Açıkmeşe, S.(ed.), (2017) Yarım Asrın Ardından Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, Avrupa Birliği`ne ilişkin bilgi sahibi olmak, Türkiye`nin Avrupa Birliği ile ilişkilerini tarihsel çerçeve içinde incelemek, gelişmelere AB ve Türkiye açısından bakmayı sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Derste AB ile ilgili temel kavramlar açıklandıktan sonra, Türkiye-AB ilişkileri siyasi ve ekonomik bakımdan incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma. 4
    2 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme. 4
    3 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma. 4
    4 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma. 3
    5 Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme. 3
    6 Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma 5
    7 Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme. -
    8 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme. -
    9 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma. -
    10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma. -
    11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster