Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
AB`ye ilişkin genel bilgilendirme, tarihçesi ve yapısı (1)
|
K1. K2.
|
2
|
AB`ye ilişkin genel bilgilendirme, tarihçesi ve yapısı (2)
|
K1.K2.
|
3
|
AB`nin temel politikaları ve mevcut sorunları, derinleşme ve genişleme tartışmaları
|
K2.
|
4
|
Türkiye`nin AB ile ilişkilerinin başlangıcı, AET`ye başvuru sebepleri
|
K1.
|
5
|
Ankara Anlaşmasına giden süreç, Ankara Anlaşması İçeriği ve Tahlili
|
K1.
|
6
|
Katma Protokol İçeriği, ilişkilerin 1970 ve 1980?lerdeki durumu
|
K1.
|
7
|
Gümrük Birliği İçeriği, Türk ekonomisine etkileri
|
K1.K2.
|
8
|
1990`larda durum, AB`nin dönüşümü, Merkezi ve Doğu Avrupa ülkeleri ile ilişkiler
|
K1.K2.
|
9
|
1997 Lüksemburg ve 1999 Helsinki Zirveleri, Türkiye?nin adaylığı
|
K1.K2.
|
10
|
Türkiye-AB ilişkilerinin kurumsal yapısı, ilerleme raporları, Katılım Ortaklığı Belgeleri ve Ulusal Programlar
|
K2.
|
11
|
Türkiye`nin AB reformları
|
K1.K2.
|
12
|
Mevcut durum, Türkiye`nin AB ile müzakerelere başlaması, fasıllarda müzakere pozisyonları
|
K1.K2.
|
13
|
Türkiye AB arasında temel tartışmalar: Kıbrıs sorunu, Kimlik sorunu, nüfus, bütçe, tarım politikası
|
K1.K2.
|
14
|
Simulasyon Çalışması
|
K1.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hatice Yazgan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Oran, B. (ed.), (2020). Türk Dış Politikası, 1. ve 2 ve 3. Cilt İletişim Yayınları K.2. Akçay, B., Açıkmeşe, S.(ed.), (2017) Yarım Asrın Ardından Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, Avrupa Birliği`ne ilişkin bilgi sahibi olmak, Türkiye`nin Avrupa Birliği ile ilişkilerini tarihsel çerçeve içinde incelemek, gelişmelere AB ve Türkiye açısından bakmayı sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Derste AB ile ilgili temel kavramlar açıklandıktan sonra, Türkiye-AB ilişkileri siyasi ve ekonomik bakımdan incelenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
4
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
4
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
4
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
3
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
3
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
5
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
-
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
-
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
-
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
-
|