ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    AB Dış Politikası ULS314 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-AB`nin nasıl bir uluslararası aktör olduğunu açıklar.
    2-AB`nin dış ve güvenlik politika alanlarındaki kapasite ve sınırlılıklarını belirler.
    3-AB`nin Orta Doğu, Balkanlar, Karadeniz, Kafkasya ve Orta Asya gibi bölgelerde nasıl bir dış politika uyguladığını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Dersin içeriği ve yöntemine ilişkin bilgilendirme K1: BÖLÜM 1
    2 AB`nin bir uluslararası aktör olarak özellikleri, sınırları ve kapasitesi K1: BÖLÜM 2; K3: BÖLÜM 1
    3 AB`nin Ortak Dış ve Güvenlik Politikası`nın Tarihçesi (1) K1: BÖLÜM 3; K3: BÖLÜM 2
    4 AB`nin Ortak Dış ve Güvenlik Politikası`nın Tarihçesi (2) ve AB Dış ve Güvenlik Politikası`nın Kurumsal Yapısı K1: BÖLÜM 4; K2: BÖLÜM 1
    5 Bir Dış Politika aracı olarak AB Genişlemesi K1: BÖLÜM 5; K2: BÖLÜM 2
    6 AB Komşuluk Politikası, özellikleri, araçları K1: BÖLÜM 6; K2: BÖLÜM 3
    7 AB Operasyonları K1: BÖLÜM 7; K3: BÖLÜM 3
    8 AB`nin (Batı) Balkanlar Politikası, İstikrar ve Ortaklık Süreci K1: BÖLÜM 8; K3: BÖLÜM 4
    9 AB`nin Ortadoğu Politikası (Tarihsel çerçeve) K1: BÖLÜM 9
    10 AB`nin Arap Baharı gelişmeleri karşısındaki Tutumu K1: BÖLÜM 10; K2. BÖLÜM 4; K3: BÖLÜM 5
    11 AB`nin Orta Asya ve Kafkasya Politikası, Rusya Federasyonu ile İlişkileri K1: BÖLÜM 11
    12 AB`nin Afrika ile ilişkileri K2: BÖLÜM 5
    13 AB`nin Asya-Pasifik ve Latin Amerika ülkeleri ile ilişkileri YK1: BÖLÜM 1
    14 Genel Değerlendirme: Değerlendirme ve Tartışma YK1: BÖLÜM 2
    Ön Koşul AB Tarihi ve Yapısı
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Ali Samir MERDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok.
    Kaynaklar K1. Yazgan, H. (2020). AB Tarihi ve Yapısı Ders Notları. K2. Dinç, C. (ed.), (2015). Avrupa ve Avrupa Birliği, Teori, Güncel İç Gelişmeler ve Dış İlişkiler, Savaş Yayınevi, Ankara. K3. Akçay, B., Göçmen, i. (Eds.), (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin, Ankara. K4. Cini, M. (2003), European Union Politics, Oxford University Press, London and Newyork.
    Yardımcı Kitap YK1. Akgül, A. S. (2014), Uluslararası İlişkiler Teorileri Işığında Avrupa Bütünleşmesi, Uluslararası İlişkiler, Cilt 1, Sayı1: 1-32. YK2. Çağrı Erhan, Avrupa Birliği Temel Konular, İmaj Yayınları, Ankara, 2009.
    Dersin Amacı Avrupa Birliği`nin (AB) nasıl bir uluslararası aktör olduğunu belirlemek; dış ve güvenlik politikasının tarihçesini, uygulamalarını, kapasite ve sorunlarını tartışmayı sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Derste, AB`nin bir uluslararası aktör olarak özellikleri, sınırları ve kapasitesi, AB`nin Ortak Dış ve Güvenlik Politikası`nın tarihçesi, Dış ve Güvenlik Politikasının kurumsal yapısı, bir dış politika aracı olarak AB Genişlemesi, AB komşuluk politikası, özellikleri, araçları, AB operasyonları, AB`nin Balkanlar politikası, İstikrar ve Ortaklık Süreci, AB`nin Ortadoğu politikası, AB`nin Arap Baharı gelişmeleri karşısındaki tutumu, AB`nin Orta Asya ve Kafkasya politikası, Rusya Federasyonu ile ilişkileri, AB`nin Afrika ile ilişkileri, AB`nin Asya-Pasifik ve Latin Amerika ülkeleri ile ilişkileri değerlendirilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma. 4
    2 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme. 3
    3 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma. 5
    4 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma. 3
    5 Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme. 4
    6 Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma 3
    7 Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme. 4
    8 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme. 3
    9 Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma. 1
    10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2
    11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster