Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders Bilgileri, Genel İngilizce Bilgileri
|
K1. (s.1-8)
|
2
|
Genel İngilizce Bilgileri
|
K1. (s.9-28)
|
3
|
Genel İngilizce Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.37, 49-50)
|
4
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.38, 51-53)
|
5
|
Genel İngilizce Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.39, 55-56)
|
6
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.40, 57-58)
|
7
|
Genel İngilizce Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.41, 59-60)
|
8
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1.(s.42, 60-62)
|
9
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.43, 62-63)
|
10
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.44, 64)
|
11
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.45, 65-66)
|
12
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.46, 67-68)
|
13
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Uluslararası İlişkiler Terminolojisi, Örnek Cümleler Kurma
|
K1. (s.47, 69-70)
|
14
|
Uluslararası İlişkiler Metinleri, Genel Değerlendirme
|
K1. (s.71-72)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÜNAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Hoca tarafından hazırlanan Kitapçık (Yardımcı Kaynaklardan yararlanılmıştır.)
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Reader at Work I -II, (1996). Ankara, ODTÜ.
YK2: Uluslararası İlişkiler Terminolojisi (2014). T.C. Dışişleri Bakanlığı Tercüme Dairesi Başkanlığı, (http://www.mfa.gov.tr/data/Terminoloji/uluslararasi-iliskiler-terminolojisi-turkce-ingilizce-fransızca.pdf)
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencilerin uluslararası ilişkiler disiplini çerçevesinde icra edebilecekleri mesleklerde kullanabilecekleri temel mesleki İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma becerilerine katkı sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Diplomatik İngilizce dersleri, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin, uluslararası günlük ve akademik basında çıkan diplomatik metinlere alıştırılmasını amaçlamaktadır. Derslerde uluslararası diplomatik terminolojiyi öğrenen öğrencilerin ikinci aşamada uluslararası sorun ve kavramları doğru anlama ve nihayet geniş bir ufuk ile yorumlayabilme yeteneğini kazanmaları hedeflenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili temel ve ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanma.
|
4
|
2
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili kuramsal bilgileri toplama, eleştirel olarak yorumlama ve analiz etme, bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirme.
|
2
|
3
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili diğer disiplinlerden faydalanarak disiplinlerarası yorum üretme ve analiz yapma.
|
2
|
4
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak alanda uzman olan veya uzman olmayan kişilere aktarma.
|
3
|
5
|
Güncel, yerel, bölgesel ve küresel sorunları edinilen bilgiler ile analiz etme, çözüm önerileri geliştirme.
|
2
|
6
|
Uluslararası ilişkilerde belirli bir bölge ile ilgili edindiği bilgileri analiz için kullanma
|
2
|
7
|
Alanda edindiği bilgileri ileri düzey eğitim ve bireysel çalışmalarına yansıtarak öğrenme gereksinimlerini belirleme.
|
-
|
8
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili bilgiler edinme ve analiz sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme.
|
3
|
9
|
Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili edindiği bilgileri yaşam boyu kullanma.
|
2
|
10
|
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
-
|
11
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak Uluslararası İlişkiler alanındaki kuramsal ve uygulamadaki gelişmeleri takip etme ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
4
|