|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Anayasa, anayasa hukuku kavramı, anayasa hukukunun hukuk dalları arasındaki yeri, anayasa hukukunun kaynakları
|
|
|
2
|
Anayasanın üstünlüğü ve kurumsal güvencesi olarak anayasa yargısı (anayasaya uygunluk denetimi)
|
|
|
3
|
Kurucu İktidar Kavramı
|
|
|
4
|
Devlet kavramı ve devletin kurucu unsurları
|
|
|
5
|
Devletlerin çeşitli açılardan sınıflandırılması
|
|
|
6
|
Demokrasi teorisi ve uygulama biçimleri
|
|
|
7
|
Seçim hukukunun temel ilkeleri
|
|
|
8
|
Hak ve özgürlük kavramı ve tarihsel gelişimi, sınırlandırılmaları, durdurulmaları ve korunması
|
|
|
9
|
İlk Anayasal Belgeler: Sened-i İttifak, Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı
|
|
|
10
|
1876 Anayasası ve 1909 Anayasa Değişiklikleri.
|
|
|
11
|
1921 Anayasası, 1924 Anayasası ve Değişiklikleri
|
|
|
12
|
1960 Darbesi ve 1961 Anayasası
|
|
|
13
|
1980 Darbesi ve 1982 Anayasası
|
|
|
14
|
1982 Anayasasında Yapılan Değişiklikler
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Mehmet ÖZGÜDEN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Kemal Gözler, Kısa Anayasa Hukuku, Ekin Kitabevi, Bursa, 2011.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku Genel Esaslar, Beta Yay., İstanbul 2006.
Yavuz Atar, Anayasa Hukuku, Mimoza Yay., 2011.
Mustafa Erdoğan, Anayasa Hukuku, Orion Yay., Ankara 2006.
|
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, devletin temel organlarının kuruluşu, işleyişi ve kendi aralarındaki ilişkiler ile temel hak ve hürriyetlerle ilgili genel esasları ve Türk Anayasalarının incelenmesi ve analiz edilmesidir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Anayasa kavramı ve anayasacılık düşüncesi; kurucu güç kavramı ve ortaya çıkış ve kullanılış yöntemleri; anayasa yargısı ve modelleri; devletin unsurları ve türleri; güçler ayrılığı ve hükümet sistemleri, temel hakların genel esasları konuları ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
3
|
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
3
|
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
3
|
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
|
14
|
-
|
-
|
|
15
|
-
|
-
|