Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eski Türklerin Yönetim Anlayışı
|
|
2
|
İslam Medeniyetinin Etkileri
|
|
3
|
Selçuklular`da Yönetim
|
|
4
|
Osmanlı Devleti`nin Niteliği
|
|
5
|
Osmanlı Devleti`nin Kurumları
|
|
6
|
Osmanlı Devleti`nin Merkezi ve Taşra Yönetimi
|
|
7
|
Osmanlılarda Millet Sistemi ve Sosyal Yapı
|
|
8
|
Osmanlı Devlet Yönetiminde Gevşeme ve Bozulma, III. Selim Dönemindeki Gelişmeler
|
|
9
|
II. Mahmut Dönemindeki Gelişmeler, Tanzimat?ı Hazırlayan Faktörler
|
|
10
|
Tanzimat Fermanı`nın Niteliği, Tanzimat?ın Uygulanması
|
|
11
|
Islahat Fermanı, Tanzimat?ta Kamu Yönetimi: Merkezi Yönetim
|
|
12
|
Tanzimat`ta Kamu Yönetimi: Merkezi Yönetime Yardımcı Kuruluşlar, Mahalli Yönetimi
|
|
13
|
Osmanlı`dan Cumhuriyete İntikal Eden Miras
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Cem KARAKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ortaylı, İlber (2007), Türkiye Teşkilatı ve İdare Tarihi, Cedit Neşriyet, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
Halaçoğlu, Yusuf (2003), 14-17. Yüzyıllarda Osmanlılarda Devlet Teşkilatı ve Sosyal Yapı, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara
Heper, Metin (1997), ?Türkiye?de Devlet, Demokrasi Geleneği ve Silahlı Kuvvetler?, Türkiye?de Yönetim Geleneği, Ed: Davut Dursun ve Hamza Al, İlke Yayıncılık, İstanbul
Yayman, Hüseyin (2008), Türkiye?nin İdari Reform Tarihi, Turhan Kitabevi, Ankara
Findley, Carter V. (1994), Osmanlı Devletinde Bürokratik Reform, Çev: Latif Boyacı-İzzet Akyol, İz Yayıncılık, İstanbul
Mardin, Şerif, ?Tanzimat ve Aydınlar?, Tanzimat?tan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi, 1. Cilt, İletişim Yayınları , İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel yönelimi, Türk yönetim anlayışı ve uygulamalarını tarihi perspektifte karşılaştırmalı analizle öğretmek ve bugünkü devlet teşkilatlanmamızın ve kamu yönetimi sistemimizin geçmişten gelen karakteristiklerini göstermektir
|
Dersin İçeriği
|
Eski Türklerde yönetim, Selçuklularda yönetim kurumları ve Osmanlıya etkileri, klasik dönemde yönetim yapısı ve düşüncesi, yönetimde modernleşme hareketleri ve Tanzimat, Meşrutiyet döneminde yönetime ilişkin düşünce akımları, Cumhuriyet döneminde yönetimin yeniden yapılanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
3
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|