Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Amacı ve Batı?da Siyasal Düşünceler Tarihi ile Karşılaştırma
|
|
2
|
İslam öncesi Türk Devlet Anlayışı ve Temel Kavramlar-1
|
|
3
|
İslam öncesi Türk Devlet Anlayışı ve Temel Kavramlar-2
|
|
4
|
Genel Olarak Kuran ve Sünnette Siyasete Bakış ve Medine Vesikası
|
|
5
|
Ehl-i Sünnet Düşüncesi ve Siyaset Yaklaşımı
|
|
6
|
Şia Düşüncesi ve Siyaset Yaklaşımı
|
|
7
|
Haricilik ve Siyaset Yaklaşımı
|
|
8
|
İslam`da Muhalefet Düşüncesi ve Ekolleri
|
|
9
|
Maverdi`nin Siyasi Düşüncesi
|
|
10
|
Farabi`nin Siyasi Düşüncesi
|
|
11
|
Gazali`nin Siyasi Düşüncesi
|
|
12
|
İbni Rüşd`ün Siyasi Düşüncesi
|
|
13
|
İbni Haldun`un Siyasi Düşüncesi
|
|
14
|
Siyasetname Geleneği: Nizamülmülk Örneği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
DOÇ.DR.GÜRBÜZ ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü.
Mehmed Niyazi, Türk Devlet Felsefesi.
Huriye Tevfik Mücahid, Farabi?den Abduh?a Siyasi Düşünce.
Ali Bulaç, "Medine Vesikası Hakkında Genel Bilgiler" Birikim, sayı: 38-39.
|
Yardımcı Kitap
|
Erwin I.J. Rosenthal, Ortaçağ?da İslam Siyaset Düşüncesi.
Ziyauddin Rayyis, İslamda Siyasi Düşünce Tarihi.
Nizamülmülk, Siyasetname
|
Dersin Amacı
|
Türk İslam düşünce tarihini tarihsel gelişme süreci içinde yaşanılan değişme ve dönüşüm aşamalarını siyasal düşünceleri kültürel süreklilik ve bütünlük ilişkisi içinde ele alarak değerlendirmek temel amaçtır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin Amacı ve Batı?da Siyasal Düşünceler Tarihi ile Karşılaştırma
İslam öncesi Türk Devlet Anlayışı ve Temel Kavramlar
Genel Olarak İslam?da Siyasete Bakış, İlk İslam Devleti, Medine Vesikası ve Katılımcı Demokrasi
Ehl-i Sünnet Düşüncesi, Şia Düşüncesi ve Haricilik
Maverdi´nin Siyasi Düşüncesi
Gazali´nin Siyasi Düşüncesi
İbni Teymiye´nin Siyasi Düşüncesi
Farabi?nin Siyaset Düşüncesi
İbni Sina?nın Siyaset Düşüncesi
İbni Rüşd?ün Siyaset Düşüncesi
İbni Haldun?un Siyasi Düşüncesi
Siyasetname Geleneği: Nizamülmülk Örneği
Genel Değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
3
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|