Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Medeni hukuk kavramı ve önemi, Medeni hukukun sistemi ve kaynakları ile hukuk ve hak kavramları.
|
|
2
|
Medeni Kanun`un "Başlangıç Hükümleri?; Medeni Kanun"un uygulanması ve hükümlerinin niteliği, hâkimin hukuk yaratması, hâkimin takdir yetkisi.
|
|
3
|
İyiniyet kavramı ve işlevi, dürüst davranma kavramı ve uygulaması, hakkın kötüye kullanılması, ispat yükü kuralı, resmi sicil ve senetler
|
|
4
|
Kişi ve kişilik kavramları, gerçek kişilik (kişiliği başlangıcı, sona ermesi) gerçek kişilerin hak ve fiil ehliyetleri
|
|
5
|
Hısımlık kavramı ve türleri, yerleşim yeri kavramı ve bağlı olduğu ilkeler, kişilik hakkı kavram ile konusu ve kişiliğin korunması, ad ve adın korunması.
|
|
6
|
Kişisel durum sicilleri, tüzel kişilik kavramı, tüzel kişilerin türleri, tüzel kişiliğin başlangıcı ve sona ermesi, tüzel kişilerin ehliyetleri.
|
|
7
|
Dernek kavramı, derneğin kurulması ve işlevi, derneğe üyelik, derneğin sona ermesi, vakıf kavramı ve işlevi, vakıfların kurulması ve sona ermesi.
|
|
8
|
Miras hukukunun ana kavramları, yasal mirasçılık, atanmış mirasçılık, ölüme bağlı tasarruflar(vasiyetname, miras sözleşmesi
|
|
9
|
Mirasın geçmesi, mirasın açılması, mirasçılık ehliyeti, mirasın kazanılması (külli-cüzi halefiyet),mirasın paylaştırılması, miras ortaklığı
|
|
10
|
zilyetlik kavramı, zilyetliğin unsurları ve türleri, zilyetliğin kazanılması ve kaybedilmesi.
|
|
11
|
Zilyetliğin korunması, zilyetlikten doğan hak karineleri, geri verme yükümlü olan zilyedin sorumluluğu, tapu sicili kavramı, ana ve yardımcı siciller.
|
|
12
|
Tapu siciline hâkim olan ilkeler, tapu sicilinde yapılan işlemler, mülkiyet kavramı ve kapsamı, taşınır ve taşınmaz mülkiyeti.
|
|
13
|
Sınırlı ayn`i hak kavramı, irtifak hakları kavramı ve türleri,
|
|
14
|
Rehin hakları, taşınmaz rehni, ipotek, taşınır rehni, teslim şartlı rehin, hapis hakkı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Serdar ÜNVER
|
Kaynaklar
|
Akıntürk, Turgut / Karaman, Ateş, Medeni Hukuk, B.14, İstanbul,2009,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin Medeni Kanunu`nun başlangıç hükümleri, kişiler hukuku, miras hukuku, eşya hukuku konularında eğitmek ve onların bu konularda yetkin olmalarını sağlamak dersin amacıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Medeni Hukukunun temel kavramları, kaynakları, kişiler hukuku, eşya hukuku (zilyetlik, tapu sicili, mülkiyet, sınırlı ayni haklar) anlatılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
3
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
5
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
-
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
-
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
-
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|