Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel olarak Siyasal Düşünceler Tarihi II, dersinin İçeriği ve Kapsamı
|
|
2
|
15.Yüzyıldaki Ekonomik-Toplumsal- Siyasal Gelişmeler
|
|
3
|
Machiavelli, Siyasal Kuramı ve Siyasal İktidarın Doğası
|
|
4
|
T.More`un Ütopyası: Ütopya`daki Sosyo-Ekonomik ve Siyasal Düzen
|
|
5
|
Siyasal Teoride Ütopya Kavramı ve T.More`un Önemi
|
|
6
|
L. Bottıe ve Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev
|
|
7
|
J. Bodin: Modern Devlet ve Egemenlik Teorisi
|
|
8
|
T. Hobbes`un Yöntemi ve Bilgi Teorisi
|
|
9
|
T. Hobbes`un Siyaset Felsefesi: Leviathan
|
|
10
|
J.Locke ve Liberal Düşüncenin Yükselişi
|
|
11
|
J.Locke ve Liberal Düşüncenin Yükselişi
|
|
12
|
J.J.Rousseaue ve İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı
|
|
13
|
J.J.Rousseaue ve Toplum Sözleşmesi
|
|
14
|
Montesquıe, Yönetim Biçimleri ve Kuvvetler Ayrımı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Mehmet ÖZGÜDEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
ALAEDDİN ŞENEL, Batı`da Siyasal Düşünceler Tarihi METE TUNÇAY, Batı`da Siyasal Düşünceler Tarihi-Seçme Metinler 3 Cilt
|
Yardımcı Kitap
|
AYFERİ GÖZE, Batı`da Siyasal Düşünceler Tarihi ve Siyasal Sistemler MURAT SARICA, 100 Soruda Siyasal Düşünceler Tarihi MEHMET ALİ AĞAOĞULLARI, Sokrates`ten Jakobenlere Batı`da Siyasal Düşünceler, İletişim Yay, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, siyasal iktidar kavramı üzerinden yönetilen ve yönetilen ilişkilerinin siyasal düşünceye nasıl yansıdığı ve bunun tarihsel-toplumsal koşullara göre ne gibi dönüşümlere uğradığını anlamak ve açıklayabilmektir.
|
Dersin İçeriği
|
15.Yüzyıldaki Ekonomik-Toplumsal- Siyasal Gelişmeler, Machiavelli, Siyasal Kuramı ve Siyasal İktidarın Doğası, T.More?un Ütopyası: Ütopya?daki Sosyo-Ekonomik ve Siyasal Düzen, Siyasal Teoride Ütopya Kavramı ve T.More?un Önemi, L. Bottıe ve Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev, J. Bodin: Modern Devlet ve Egemenlik Teorisi, T. Hobbes`un Yöntemi ve Bilgi Teorisi, T. Hobbes`un Siyaset Felsefesi: Leviathan, J.Locke ve Liberal Düşüncenin Yükselişi, J.Locke ve Liberal Düşüncenin Yükselişi, J.J.Rousseaue ve İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı, J.J.Rousseaue ve Toplum Sözleşmesi, Montesquıe, Yönetim Biçimleri ve Kuvvetler Ayrımı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
4
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
3
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
3
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
2
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|