Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplumsal Yapı Kavramı
|
|
2
|
Toplumsal Yapı İle İlgili Modeller, Feodalizm, Atüt, Despotizm
|
|
3
|
Patrimonyalizm, Az gelişmişlik, Modernleşme, sağ-sol yaklaşımı, devletçi-Seçkinci/Gelenekçi liberal yaklaşım, Küreselleşme
|
|
4
|
Osmanlı`yı Anlamada Bakış ve Model Sorunu
|
|
5
|
Türkiye?nin Toplumsal Yapısı Ve Osmanlı Kimliği
|
|
6
|
Osmanlı?dan Cumhuriyete Modernleşme Çabaları
|
|
7
|
Türkiye`nin Toplumsal Yapısı: Nüfus Ve Nüfus Konuları
|
|
8
|
Aile Ve Kadın
|
|
9
|
Eğitim
|
|
10
|
Ekonomi
|
|
11
|
Din
|
|
12
|
Sağlık
|
|
13
|
Siyaset
|
|
14
|
Siyaset
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Mehmet Zencirkıran (ed.) Dünden Bugüne Türkiye`nin Toplumsal Yapısı, Dora Yayıncılık, Bursa, 4. Baskı
Prof. Dr. Birsen Gökçe, Türkiye`nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınevi, Ankara, 4. Baskı
|
Yardımcı Kitap
|
Edward Şhıls, "Merkez ve Çevre" Çeviren Yusuf Ziya Çelikkaya, Türkiye Günlüğü, Sayı; 70, Ankara, 2002,
Turan, İlter, (1993) Türkiyede din ve Siyasal Kültür, Ed. R. Tapper, Çağdaş Türkiyede İslam, İstanbul,
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`nin toplumsal yapısının tarihsel süreklilik çizgisi içinde genel olarak soyso kültürel, özel olarak kurumsal çerçevede değerlendirilmesi ve kurumsal gelişmelerin gerek kendi içinde gerek kurumsal sistem ve sosyo kültürel sistem düzeyinde sosyo kültürel değişme, gelişme, bütünleşme, çözülme süreçleri çerçevesinde analiz edilmesi temel amaçtır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyo kültürel yapıya yaklaşım sorunu, sosyo kültürel yapının unsurları, sosyo kültürel yapının analiz yöntemi, Türkiye toplumsal yapısının tarihsel değişme ve dönüşüm evreleri, nüfus ve nüfus konuları, aile, eğitim, din, ekonomi, siyaset, sağlık, göç.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
4
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
-
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
3
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
3
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|