Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kavramsal çerçeve
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Osmanlı anayasal gelişmeleri
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
1876 Kanun-ı Esasi
|
K1. Bölüm 2
|
4
|
1921 Anayasası
|
K1. Bölüm 3
|
5
|
1924 Anayasası
|
K1. Bölüm 3
|
6
|
1961 Anayasası
|
K1. Bölüm 3
|
7
|
1982 Anayasası özellikleri, temel ilkeler, temel hak ve hürriyetler
|
K1. Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5
|
8
|
Yasama organı: Üyelerinin seçimi ve hukuki statüsü
|
K1. Bölüm 7, Bölüm 8
|
9
|
Yasama organı: Yapısı, görev ve yetkileri
|
K1. Bölüm 9, Bölüm 10
|
10
|
Yürütme Organı: Cumhurbaşkanı
|
K1. Bölüm 12
|
11
|
Yürütme organının düzenleyici işlemleri,
Olağanüstü hal yönetim usulü
|
K1. Bölüm 13, Bölüm 14
|
12
|
Yargı Organı
|
K1. Bölüm 15
|
13
|
Anayasa Yargısı: Anayasa Mahkemesinin
yapısı, görev ve yetkileri, kararları
|
K1. Bölüm 16
|
14
|
Anayasanın değiştirilmesi usulü
|
K1. Bölüm 17
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İnci ÇOBAN İNCE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Gözler, K. (2019). Türk Anayasa Hukukuna Giriş. (15. Baskı). Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tanör, B. (2019). Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri. (29. Baskı). Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
YK2. Gözler, K. (2019). Kısa Anayasa Hukuku. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Osmanlı döneminden itibaren başlayan anayasal süreçlerin değişim ve dönüşüm süreçlerini tahlil etmek, devletin temel organlarını, bu organların görev ve yetkilerini değerlendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
İlk olarak 1921, 1924 ve 1961 anayasaları, daha sonra ise dersin büyük bölümünü oluşturacak olan 1982 Anayasası incelenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
5
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
-
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
-
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
3
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
1
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
5
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
-
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|