ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Siyasal Hayatı I SKY301 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk siyasal kültürünün temel niteliklerini değerlendirir.
    2-Siyasal kültürleri karşılaştırır.
    3-Türk modernleşmesi dönemini değerlendirir.
    4-Siyasal ve kültürel kavramları tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2012020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4513535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   159
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,3 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Siyasi tarih okumalarında farklı perspektifler K1.
    2 Orta Asya Türklerinde siyasetin tarihi, siyasetin temel kavramları, K1., K2., K3.
    3 Selçuklu dönemi, Kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde Orta Asya Türklerinin ve Selçukluların değerlendirilmesi K4., K5.
    4 Osmanlı: Beylik`ten Devlete, Devletten İmparatorluğa Geçiş Süreci K6.
    5 Osmanlılarda Siyasi Kurum, Yapı, Uygulamalar: Saltanat, Naiplik, Kardeş katli, Kafes uygulaması, Harem K7. , 2., 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. Bölümler
    6 Osmanlı`da Siyasetin Temel Kavramları: Nizam-ı Âlem, Daire-i Adliye, Klasik Dönem Düşünce Hayatı K8.
    7 Osmanlı İktisadi ve Toplumsal Yapısı, Osmanlı ve Feodalite tartışması K9.
    8 Avrupa`daki Gelişmeler ve Değişen Dünya Düzeni K10.
    9 Osmanlı`da Modernleşme Hareketleri K11.
    10 Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Fikir Akımları: Batıcılık, İslamcılık K12.
    11 Tanzimat`tan Cumhuriyet`e Fikir Akımları: Osmanlıcılık, Türkçülük, Turancılık, Sosyalizm K13., K14.
    12 Osmanlı`dan Cumhuriyet`e Geçiş: Tarihsel Süreç K15.
    13 Cumhuriyet dönemi: Yeni devletin meşruiyet sorunu, Güç mücadeleleri, Siyasi ve toplumsal değişim, Ulus İnşası K16.
    14 Demokrasi, Cumhuriyet, Otoriterlik ve Totaliterlik Bağlamında Atatürk Döneminin Değerlendirilmesi, Osmanlı`dan Cumhuriyet`e Geçişin Teorik Olarak Tartışılması K17., K18., K19.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdullah METİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Karakaş, S. (2009). Kut-Tanrı İlişkisi Bağlamında Türklerde Yönetim Erkinin İlahi Temelleri, Gazi Eğitim Fakültedi Dergisi, cilt 29, K2. Pamir, A. (2009). Orta Asya Hukukunda Töre Kavramı, Ankara Hukuk Dergisi, 58(2) K3. Seyitdanlıoğlu, M. Eski Türklerde Devlet Meclisi Toy Üzerine Düşünceler, Tarih Araştırmaları Dergisi, 28(45) K4. Ayan, E. Büyük Selçuklu Devleti`nin Temelleri Atılırken Siyasi Meşruiyet Süreci, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(5) K5. Coşkun, Ö. (2016). Türk Yönetim Sistemi Üzerine Kısa Bir Değerlendirme, The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 2(2) K6. Barkan, Ö. L. (2014). Osmanlı İmparatorluğunun Teşekkülü Meselesi, Yeni Zamanlar Yayınları K7. Alderson, A. (2018). Bütün Yönleriyle Osmanlı Hanedanı, Yeni Şafak yayınları, 2018, (2., 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. Bölümler) K8. Öz, M. (1999). Klasik Dönem Osmanlı Siyasi Düşüncesi, İslam Araştırmaları Dergisi, 12(1) K9. Tabakoğlu, A. "Osmanlı İctimai Yapısının Ana Hatları", Osmanlı İktisadı, K10. Faroqhi, F. İktisat Tarihi, Türkiye Tarihi (ed. Sina Akşin), Cilt 3, ss. 191-218 K11. Metin, A. (2018). Medeniyet Endüstrisi, Bir Yayıncılık K12. Beşirli, M. (1999). Osmanlı`da Modernleşme ve Aydınlar", Dini Araştırmalar, 2(5) K13. Yıldız, C. (1999). Osmanlı`nın Son Dönemindeki Üç Düşünce Akımının Sosyolojik Analizi: Batılılaşma, İslamcılık ve Milliyetçilik", SDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 4 K14. Akçura, Y. (2020). Üç Tarz-ı Siyaset, Ötüken Neşriyat K15. Metin, A. (2019). Osmanlı Siyasi Düşüncesinin Kökenleri ve Ana Hatları, Muhafazakar Düşünce Dergisi, 54. Sayı, 229-244, K16. Alakel, M. (2011). İlk Dönem Cumhuriyet Türkiye`si Ulus İnşası Sürecinde Milliyetçilik ve Sivil-Etnik İkilemine Dair Teorik Tartışmalar, Akademik Bakış, 5(9) K17. : Mahçupyan, E. Zihniyette Süreklilik Kopuş", Birikim Dergisi, sayı 125-126, K18. Acun, F. (1999). Osmanlı`dan Türkiye Cumhuriyeti`ne Değişme ve Süreklilik, Hacettepe Ünibversitesi, Edebiyat Fakültesi Dergisi, cilt 16 K19. Acun, F. (2017). Osmanlı`nın Torunları Cumhuriyet`in Çocukları: Osmanlıdan Cumhuriyet`e Değişme ve Süreklilik, SDÜ Sosyal Bilimler Dergisi
    Yardımcı Kitap Ahmad, F. (2011). Modern Türkiye`nin Oluşumu, Kaynak yayınları, Ahmad, F. (2010). Bir Kimlik Peşinde Türkiye, İstanbul Bilgi Üni. Yay., Berkes, N. (2011). Türkiye`de Çağdaşlaşma, İstanbul
    Dersin Amacı Genel anlamda Türk siyasal kültürünü ortaya koyarak, sırasıyla Osmanlı klasik ve modern dönem siyasal hayat, Cumhuriyete giden süreç ve Cumhuriyet`ten çok partili hayata kadar siyasal hayatın anlatılması ve bu konularla ilgili olarak analiz, karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
    Dersin İçeriği Türk Siyasal Hayatı 1 dersi, Orta Asya`dan İkinci Dünya Savaşı?na kadar süren zaman aralığında Türklerin siyasi hayatını konu almaktadır. İktisadi hayat, gündelik hayat ve komşu coğrafyalardaki gelişmeler siyasi hayatla iç içe olduğundan, bu konular da dersin muhteviyatına dâhildir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme. 4
    2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme. 4
    3 İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma. 5
    4 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma. -
    5 Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme -
    6 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma. -
    7 Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 5
    8 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme. 5
    9 Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma. -
    10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma. 3
    11 Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma. 3
    12 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme. 3
    13 Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster