Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İdare kavramı
|
K1. KISIM 1 BÖLÜM 1
|
2
|
İdare hukukunun genel esasları
|
K1. KISIM 1 BÖLÜM 2
K2 BÖLÜM 1
|
3
|
İdari teşkilata hakim olan genel ilkeler
|
K1. KISIM 2 BÖLÜM 3
|
4
|
Merkezi İdare
|
K1. KISIM 2 BÖLÜM 4.1
K2. BÖLÜM 2
|
5
|
Yerinden Yönetim Kuruluşları
|
K1. KISIM 2 BÖLÜM 4.2
K2. BÖLÜM 2
|
6
|
İdari İşlem Kavramı
|
K1. KISIM 3 BÖLÜM 5
K2 BÖLÜM 4
|
7
|
Bireysel İdari İşlemler (İdari Kararlar)
|
K1. KISIM 3 BÖLÜM 6
|
8
|
Düzenleyici İşlemler
|
K1. KISIM 2 BÖLÜM 7
|
9
|
İdari Sözleşmeler
|
K1. KISIM 3 BÖLÜM 8
K2. BÖLÜM 4
|
10
|
Kamu Hizmeti ve Kolluk
|
K1. KISIM 3 BÖLÜM 9, 10
K2. BÖLÜM 3
|
11
|
Kamu Görevlileri
|
K.1. KISIM 3 BÖLÜM 11
K.2 BÖLÜM 5
|
12
|
Kamu Malları
|
K1. KISIM 3 BÖLÜM 12
K2. BÖLÜM 7
|
13
|
İdarenin Sorumluluğu
|
K1. KISIM 3 BÖLÜM 13
K2. BÖLÜM 6
|
14
|
İdarenin Yargı dışı ve Yargısal Yollardan Denetimi
|
K1. KISIM 3 BÖLÜM 14, 15
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Burçin Demirbilek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gözler, K., Kaplan G. (2020). İdare Hukuku Dersleri. (Güncellenmiş 22. Baskı). Ekin Kitabevi, Bursa.
K2. Atay, E. E. (2019). İdare Hukuku. (6. Basıya Ek Tıpkı Baskı). Turhan Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI, Resmi gazete Sayı 2709. 18/10/1982
YK2. 2577 sayılı İDARİ YARGILAMA USULÜ KANUNU Resmi gazete Sayı 17580. 20/1/1982
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, idare hukukunun temel kavramlarını ve idarenin görevleri, işleyişi ve yükümlülüklerini aktarmak, Türk İdari Teşkilat yapısına ilişkin bilgi vermek, idari uyuşmazlıkların çözümü konusunda uygulamada karşılaşılan örneklerin de kullanılması suretiyle öğrencilerde muhakeme yeteneğini arttırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders içeriği, İdare hukukunun doğuşu, özellikleri, idare hukukuna hakim olan genel ilkeler, idari işlemler, idari teşkilat yapısı, kamu hizmeti, kamunun mal edinme yöntemleri, kamu görevlileri konularından oluşmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
2
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
3
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
-
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
3
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
3
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
-
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
-
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|