Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türk Siyasal Hayatında Çok Partili Hayata Kadar Gelişen Siyasal Olayların Genel Değerlendirilmesi
|
|
2
|
Çok partili hayat geçiş ve Demokrat Parti dönemi
|
|
3
|
Demokrat Parti Dönemi
|
|
4
|
Dönemde Etkin Olan Siyasal Akımlar ve Dış Politika
|
|
5
|
1960 Darbesiyle Başlayan ve 1971 Muhtırasına Kadar Devam Eden Dönem
|
|
6
|
Dönemde Etkin Olan Siyasal Akımlar ve Dış Politika
|
|
7
|
1971 Muhtırası, Siyasal Kargaşa ve Koalisyonlar Dönemi
|
|
8
|
Dönemde Etkin Olan Siyasal Akımlar ve Dış Politika
|
|
9
|
1980 Darbesi ve Yeni Türkiye
|
|
10
|
1980 Darbesi ve Yeni Türkiye
|
|
11
|
Özallı Yıllar
|
|
12
|
Özal`ın Ölümü ve Türkiye`de Kırılma Dönemi
|
|
13
|
Özal Sonrası Siyasette Yeni Yapılanma ve Yeniden Koalisyonlar Dönemi
|
|
14
|
Genel Değerlendirilme ve Türkiye`de Demokratikleşme Sorunu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
DOÇ.DR.Gürbüz ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yusuf Tekin/ Çağatay Okutan, Türk Siyasal Hayatı, Orion Yayınları, 2011, Ankara. Feroz ahmad, Bir Kimlik Peşinde Türkiye, İstanbul Bilgi Üni. Yay., 2010, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Feroz Ahmad, Modern Türkiye?nin Oluşumu, Kaynak yayınları, 2011, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Türk Siyasal Hayatı I dersinin devamı olarak, çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti döneminden itibaren günümüze kadar Türk siyasal hayatının anlatılması ve bu konularla ilgili olarak analiz, karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Cumhuriyetin kurulmasından itibaren başlayan Türk siyasi hayatındaki değişim ve süreklilikler ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
4
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
3
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|