Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
1930-198 dönemi ve Ulus İnşası
|
K1: 287-321
|
2
|
İnönü dönemi, İkinci dünya savaşı ve sonrasındaki uluslararası gelişmeler
|
K1: 321-338
|
3
|
Çok partili döneme geçiş, Demokrat Parti döneminin siyasi, iktisadi ve uluslararası ilişkiler açısından değerlendirilmesi
|
K1: 339-387, 401-437
|
4
|
Demokrat Parti döneminin demokrasi açısından değerlendirilmesi, 1960 Darbesi?nin nedenleri ve sonuçları, 1961 Anayasası, 1960 sonrası siyasetin yeniden şekillenmesi
|
K1: 387-400
|
5
|
Yeni siyasi yapılar ve aktörler, Yeni siyasi partiler ve liderler, Türkiye`de sağ ve sol ideoloji, Türkiye`de İslamcılık
|
K1: 387-400
|
6
|
Seçim sistemleri ve parti sistemi ilişkisi, 1960-1980 arası siyasi tarih
|
K1: 437-520
|
7
|
1960-1980 arası siyasetin siyasi, iktisadi ve toplumsal açıdan okunması
|
K1: 437-520,
|
8
|
1980 darbesi nedenleri ve sonuçları, 24 Ocak kararları ve neo-liberal ekonomi politikaları, 1982 Anayasası
|
K1: 525-553
|
9
|
1983 Seçimleri ve Özallı yıllar, 1980-1990 arası dönemin analizi
|
K1: 553-595
|
10
|
1990 sonrası siyasetin temel konuları, koalisyonlar dönemi, 28 Şubat?ın sosyo-ekonomik, siyasi ve uluslararası ilişkiler bağlamında analizi
|
K1: 647-683
|
11
|
2002 seçimlerinin analizi, 2002-2010 dönemi siyasetin vesayet ilişkileri, güç mücadelesi, merkez-çevre ilişkileri ve uluslararası ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi
|
K1: 683-709
|
12
|
2010?dan günümüze siyasetin toplumsal, hukuki, iktisadi ve uluslararası ilişkiler açısından değerlendirilmesi
|
K1: 709-767
|
13
|
1923-2019 arası Türkiye siyasetinin; a. Seçim sistemleri b. Parti Sistemleri c. Hükümet sistemleri d. Siyaset sosyolojisi açısından genel bir değerlendirmesi
|
K1: 627-647
|
14
|
Türkiye`de siyasete genel bakış
|
K1: 627-647
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Abdullah METİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Çaylak, A & Avcu, S. A. (2018). Türkiye`nin Siyasal Hayatı, Savaş Yayınevi
K2: Kalaycıoğlu E. & Sarıbay, A. Y. (2014). Türk Siyasal Hayatı, Sentez Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türk Siyasal Hayatı I dersinin devamı olarak, çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti döneminden itibaren günümüze kadar Türk siyasal hayatının anlatılması ve bu konularla ilgili olarak analiz, karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Türk Siyasal Hayatı 2 dersi, İkinci Dünya Savaşı`ndan günümüze Türkiye siyasetinin; uluslararası ilişkiler, iktisat, sosyoloji, siyaset sosyolojisi, siyaset bilimi ve siyaset teorileri bağlamında incelenmesini konu edinmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
4
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
4
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
3
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|