Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yargısal denetimin amacı, yargısal denetim sistemleri ve Türkiye`de idarenin yargısal denetimi
|
|
2
|
Yargısal denetimin amacı, yargısal denetim sistemleri ve Türkiye`de idarenin yargısal denetimi
|
|
3
|
İdari yargının görev alanı
|
|
4
|
Yargı Yolu uyuşmazlıkları ve Uyuşmazlık Mahkemesi, idari dava kavramı
|
|
5
|
İptal davası
|
|
6
|
İptal nedenleri
|
|
7
|
Tam yargı davası
|
|
8
|
Tam yargı davasında sorumluluk nedenleri
|
|
9
|
İdari yargılama usulünün özellikleri, idari yargıda görev ve yetki
|
|
10
|
İdari davalarda taraflar, süreler
|
|
11
|
Sürelerin hesaplanması, ek süreler ,
|
|
12
|
Dava açılması vE sonuçları
|
|
13
|
İdari yargıda taraf istekleri
|
|
14
|
Kanun yolları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
YRD. DOÇ. DR. YUSUF SOYUPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
İdari Yargı, Zehra Odyakmaz, İsmail Ercan, Ümit Kaymak, Oniki Levha Yayınları, 2015.
|
Yardımcı Kitap
|
İdari Yargılama Hukuku, Ramazan Çağlayan, Seçkin Yayınları, 2015.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, İdare yargılama hukukunun temel kavramları, kaynakları, idari davalar, idari yargının işleyişi, kanun yolları, mahkeme kararlarının uygulanması konusunda bilgi sahibi olması amaçlanıyor.
|
Dersin İçeriği
|
Yargısal denetimin amacı, yargısal denetim sistemleri ve Türkiye?de idarenin yargısal denetimi, İdari yargının görev alanı, Yargı Yolu uyuşmazlıkları ve Uyuşmazlık Mahkemesi, idari dava kavramı, İptal davası, Tam yargı davası, Tam yargı davasında sorumluluk nedenleri, İdari davalarda taraflar- süreler, Kanun yolları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
4
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
-
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
4
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
3
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
4
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|