Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İdarenin denetlenmesi ve Yargısal denetim
|
K1 Bölüm 1,K2 Bölüm 1
|
2
|
Yargısal denetimin amacı, yargısal denetim sistemleri ve Türkiye`de idarenin yargısal denetimi
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
|
3
|
İdari yargının görev alanı
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
|
4
|
Yargılamanın ön koşulları
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
|
5
|
İdari işlem ve ön karar koşulları
|
K2 Bölüm 2
|
6
|
İptal davası
|
K1 Bölüm 3
|
7
|
Tam yargı davası
|
K1 Bölüm 3
|
8
|
Tam yargı davasında sorumluluk nedenleri
|
K1 Bölüm 3
|
9
|
Süreler ve yürütmenin durdurulması
|
K1Bölüm 4, K2 Bölüm 3
|
10
|
Olguların saptanması, kanıtlama ve hüküm
|
K2 Bölüm 4
|
11
|
İdari yargılama usulü ve ilkeler
|
K1, Bölüm 1, K2 Bölüm 4
|
12
|
Karara karşı başvuru yolları
|
K2 Bölüm 5
|
13
|
Kararların sonuçları
|
K2 Bölüm 6, K3 Bölüm 2
|
14
|
İdari yargı kararlarına uyulmaması ve sonuçları
|
K3 Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğretim Üyesi Çolpan MÜCAHİT KÜÇÜK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Atay, E. E.,(2021). İdari Yargılama Hukuku (1. Baskı). Seçkin Yayınları.
K2. Karahanoğulları, O. (2019). İdari Yargıİdarenin Hukuka Zorlanması (1. Baskı). Turhan Kitabevi.
K3.Güçlü, Y. (2021).İdari yargı Kararlarının Uygulanması (2. Baskı). Seçkin Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1: TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI, Resmi gazete Sayı 2709. 18/10/1982.
YK 2: İDARİ YARGILAMA USULÜ KANUNU, Resmi gazete Sayı 17580 20/01/1982
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin idari yargılama hukukunun temel kavramları, kaynakları, idari davalar, idari yargının işleyişi, kanun yolları, mahkeme kararlarının uygulanması konusunda bilgi sahibi olmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, Türk idari yargı sisteminin yapısı ve anayasal kapsamı,yargısal denetimin amacı, yargısal denetim sistemleri idari yargılama usulünün temel ilkeleri, iptal ve tam yargı davaları ile ilk derece mahkemelerinin kararlarına karşı başvurulabilcek kanun yolları ve temyiz usulü incelenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
2
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
2
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
-
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
-
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
3
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
-
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
-
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
3
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
-
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|