|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Kapsam, Önem ve Kavramlar
|
|
|
2
|
Feminizmin Tarihçesi, Feminist Siyasal Düşünce
|
|
|
3
|
Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset
|
|
|
4
|
Toplumsal Cinsiyet, Siyasal Katılım ve Temsil
|
|
|
5
|
Toplumsal Cinsiyet ve Kamu Politikası
|
|
|
6
|
Kota ve Pozitif Ayrımcılık
|
|
|
7
|
Toplumsal Cinsiyet ve Siyasal Partiler
|
|
|
8
|
Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma
|
|
|
9
|
Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet
|
|
|
10
|
Makale Tartışması
|
|
|
11
|
Sunum ve Tartışma
|
|
|
12
|
Sunum ve Tartışma
|
|
|
13
|
Sunum ve Tartışma
|
|
|
14
|
Sunum ve Tartışma
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Hediye Şirin AK
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Butler, Judith. (2008). Cinsiyet Belası, İstanbul: Metis Yayıncılık, Mutluer, N. (2008). Cinsiyet Halleri,
İstanbul: Varlık Yayınları, Wedel, Heidi. (2013). Siyaset ve Cinsiyet, İstanbul: Metis Yayıncılık.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilerin siyaseti feminist teorik çerçeveden algılamasını, Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset
alanındaki anahtar konular hakkında ampirik verileri değerlendirmesini sağlar. Dersin amacı siyasal ilişkileri
ve karar-alma süreçlerini, toplumsal cinsiyet hiyerarşisi gözünden incelemektir. Ayrıca toplumsal cinsiyet
kurgularının, siyasi ilişkileri, kurumları ve karar verme süreçlerini nasıl etkilediği tartışmaları da dersin içeriği
kapsamındaki amaçlardandır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Feminizmin Tarihçesi, Feminist Siyasal Düşünce, Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset, Siyasal Katılım ve Temsil, Kamu Politikası, siyasal partiler, kalkınma, Kota ve Pozitif Ayrımcılık, Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
5
|
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
5
|
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
5
|
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
4
|
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
3
|
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
4
|
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
-
|
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
4
|
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
3
|
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
5
|
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
5
|
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
5
|
|
14
|
-
|
-
|
|
15
|
-
|
-
|