Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
TARİH NEDİR, SİYASİ TARİH NEDİR?
|
K1-BÖLÜM1-2
|
2
|
Ortaçağda Avrupa
|
K1-BÖLÜM3
|
3
|
Rönesans, Coğrafi Keşifler, Reform
|
K1-BÖLÜM3
|
4
|
Yüzyıl Savaşları ve Avrupa Devletler Sisteminin Doğuşu
|
K1-BÖLÜM4
K2-BÖLÜM1
|
5
|
Avrupa Dışı Dünya- Asya
|
K1-BÖLÜM4
K2-BÖLÜM1
|
6
|
Avrupa Dışı Dünya- Afrika ve Amerika
|
K1-BÖLÜM5
K2-BÖLÜM2
|
7
|
Batı Egemenliğinin Doğuşu Kapitalizm ve Ulusal Devletlerin Yükselişi
|
K1-BÖLÜM5
K2-BÖLÜM2
|
8
|
Otuz Yıl Savaşları ve Westphalia Düzeni
|
K1-BÖLÜM6
K2-BÖLÜM7
|
9
|
18. Yüzyılda Avrupada Güç Dengesi Mücadelesi
|
K1-BÖLÜM6
K2-BÖLÜM8
|
10
|
Fransız Devrimi Napoleona Kadar 1789-1799
|
K1-BÖLÜM6
K2-BÖLÜM9
|
11
|
Fransız Devrimi Napoleon Dönemi 1799-1814
|
K1-BÖLÜM7
K2-BÖLÜM10
|
12
|
I Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu
|
K1-BÖLÜM7
K2-BÖLÜM10
|
13
|
I. Dünya Savaşı
|
K1-BÖLÜM7
K2-BÖLÜM11
|
14
|
Türk Kurtuluş Savaşı
|
K1-BÖLÜM7
K2-BÖLÜM12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Cem KARAKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ömer Faruk Uğurlu
|
Kaynaklar
|
K1. SANDER, ORAL (1989), SİYASİ TARİH, İmge Kitabevi.
K2. UÇAROL Rifat (1995), Siyasi Tarih (1789-1994), Filiz Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. ARMAOĞLU Fahir (1995), 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınevi, Ankara.
YK2. GÖNLÜBOL Mehmet, SAR Cem (1996) Olaylarla Türk Dış Politikası (1919-1995),
Ankara.
YK3. ÜNAL, TAHSİN (1977), Türk Siyasi Tarihi, İstanbul.
YK4. BAYUR Yusuf Hikmet (1973) Türkiye Devleti?nin Dış Siyasası, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Medeniyet ve medeniyetlerin temel tanım ve kavramlarını açıklamak, insanlık tarihinin siyasi, sosyal ve kültürel gelişim ve dönüşümünü kronolojik bir temele oturtmak, günümüze ulaşan olgu ve olayların panoramik bir analizini yaparak insanlık tarihi hakkında genel bir çerçeve çizmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Uygarlığın Temel Tanım ve Kavramları, Uygarlığın Doğuşu ve İlk Uygarlıklar, Mezopotamya, Mısır, Orta Asya, İran, Hint, Çin, Anadolu, Doğu Akdeniz, Yunan ve Helenistik Uygarlıklar ve Roma Uygarlığı, Ortaçağda Avrupa (Feodal toplum, doğumu ve feodalizmin anlamı) ve İslam dünyası, Modern Avrupa`nın Doğuşu (Avrupa`da Aydınlanma süreci, Rönesans ve Reform Hareketi), Avrupa`da Modern Dönem (Batı Avrupa ve Devrim), Ortadoğu`da Modern Dönem Osmanlı kültürü ve uygarlığı, Türkiye.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme.
|
4
|
2
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
3
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
5
|
4
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
1
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
1
|
8
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretebilme.
|
5
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
3
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
4
|
12
|
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
-
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
-
|