Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Suç ve yaptırım hukukuna giriş
|
|
2
|
Türk Ceza Kanunu`nun uygulama alanı: Zaman bakımından uygulama, yer bakımından uygulama, kişi bakımından uygulama
|
|
3
|
Suç genel teorisi: kovuşturma şartları ve şahsi cezasızlık sebepleri
|
|
4
|
Suçun unsularına giriş: suçun kanuni unsuru (tipiklik)
|
|
5
|
Suçun unsularına giriş: maddi unsur (fiil), hareket, netice ve nedensellik bağı
|
|
6
|
Suçun manevi unsurları: kast ve taksir
|
|
7
|
Hukuka aykırılık unsuru: hukuka uygun emrin yerine getirilmesi, kanun hükmünün icrası
|
|
8
|
Hukuka aykırılık unsuru: Meşru savunma, hakkın kullanılması ve rıza
|
|
9
|
Kusurluluk: kusur yeteneği, kusur yeteneğini etkileyen etkileyen sebepler
|
|
10
|
Kusurluluğu etkileyen sebepler: hukuka aykırı ve bağlayıcı emir, zorunluluk hali, kaza ve tesadüf, cebir, şiddet, korkutma ve tehdit
|
|
11
|
Kusurluluğu etkileyen sebepler: haksız tahrik, yanılma
|
|
12
|
Ceza sorumluluğunu kaldıran sebeplerde sınırın aşılması
|
|
13
|
Suçun özel beliriş şekilleri: teşebbüs, suçluların çokluğu
|
|
14
|
Suçun özel beliriş şekilleri: suçların içtimai
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında temel kavramsal ve alan bilgilere sahip olma ve bu konuda ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme
|
4
|
2
|
Alanıyla ilgili bilgileri siyasal ve yönetsel alanda uygulayabilme ve uygulamadaki güncel, yerel ve küresel sorunları saptama, tanımlama, formüle etme ve çözümler için birlikte kullanabilme.
|
1
|
3
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olma.
|
3
|
4
|
Alanıyla ilgili konularda akademik ve mesleki araştırma yapabilme, uygun analitik yöntemler ve karar alma tekniklerini seçme ve uygulayabilme ve bu süreçlerine hâkim olma.
|
3
|
5
|
Temel istatistik bilgisini kazanarak, SPSS vb. istatistiksel paket programları kullanabilme ve bunları mesleki ve akademik araştırmalarda uygulayabilme.
|
-
|
6
|
Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi alanların çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olma.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
4
|
9
|
Bireysel olarak ve takım olarak etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alabilme becerisi ve gerek ekip olarak gerekse de kendi başına sorunları çözebilme becerisine sahip olma.
|
5
|
10
|
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, mesleki anlamda bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisine sahip olma.
|
-
|
11
|
Demokrasi, insan hakları, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma gibi konularda yeterli bilince sahip olma.
|
-
|
12
|
Alanında bilgi ve birikimlerin oluşturulması ve uygulanması sürecinde mesleki, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
|
3
|
13
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık olma ve yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanma.
|
4
|
14
|
-
|
-
|
15
|
-
|
-
|