ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uluslararası Perakendecilik ve Franchısıng UTC407 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Perakendecilik ile ilgili temel terimleri tanır.
    2-Uluslararası perakendeciliğin gelişim sürecini analiz eder.
    3-Dinamik bir çevreye uygun uluslararası perakende stratejilerini uygular.
    4-Perakendede franchising uygulamalarını analiz eder.
    5-Farklı franchising türleri bağlamında uluslararası sektörleri değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Temel Kavramlar: Perakendecilik Kavramı, Kapsamı ve Önemi YK1-ss.2-38. K2-ss.2-22.
    2 Perakendecilikte Stratejik Planlama K2- ss.51-78.
    3 Perakendecilik Türleri: Sahiplik Türüne Göre Perakendeciler, Mağaza Bazlı Strateji Karmasına Göre Perakendeciler K1- ss.6-8. K2-ss.90-129.
    4 Perakendecilik Türleri: İnternet Perakendeciliği (E-Ticaret) K2- ss. 131-155. YK1- ss.126-160.
    5 Uluslararası Perakendecilikte Çevresel Faktörler K1- ss.85-117. YK1-ss.42-78.
    6 Perakendecilikte Etik ve Sosyal Sorumluluk YK1- ss.84-122.
    7 Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri K1- ss.169-190.
    8 Perakendede Franchising Uygulamaları K1- ss.182-185. K2- ss. 91-103.
    9 Franchising Türleri YK1- ss. 172-175.
    10 Perakende İşletme Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetimi, Operasyon Yönetiminde Finansal ve Operasyonel Boyutlar K2- ss. 271-328.
    11 Uluslararası Perakende Pazarlaması K1- ss.195-216.
    12 Uluslararası perakendecilikte İmaj Oluşturma ve Tutundurma Stratejisi K2- ss.440-487.
    13 Uluslararası Perakendeciler ve Yayılma Eğilimleri Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri K1- ss.223-231.
    14 Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri K1- ss.235-256.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Sevdiye Ersoy Yılmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Demirci Orel, F. ve Nakıboğlu, G. (2016). Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara. K2- Berman, B., Evans, J. R. ve Chatterjee, P. (2019). Perakende Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım: Retail Management: A Strategic Approach. (Çeviri Editörü: Erol Ustaahmetoğlu). Nobel Yayıncılık, 13. Basımdan Çeviri. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1- Öztürk, S. A. (Ed.) (2013). Perakendeciliğe Giriş. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, NO:2851.
    Dersin Amacı Küresel düzeyde perakendecilik ve franchising uygulamalarına ilişkin kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu kapsamda dünya çapındaki farklı perakendecilik stratejileri hakkında değerlendirme yapmaktır.
    Dersin İçeriği Giriş ve Temel Kavramlar: Perakendecilik Kavramı, Kapsamı ve Önemi, Perakendecilikte Stratejik Planlama, Perakendecilik Türleri: Sahiplik Türüne Göre Perakendeciler, Mağaza Bazlı Strateji Karmasına Göre Perakendeciler, İnternet Perakendeciliği (E-Ticaret), Uluslararası Perakendecilikte Çevresel Faktörler, Perakendecilikte Etik ve Sosyal Sorumluluk, Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Perakendede Franchising Uygulamaları, Franchising Türleri, Perakende İşletme Yönetimi: İnsan Kaynakları Yönetimi, Operasyon Yönetiminde Finansal ve Operasyonel Boyutlar, Uluslararası Perakende Pazarlaması, Uluslararası perakendecilikte İmaj Oluşturma ve Tutundurma Stratejisi, Uluslararası Perakendeciler ve Yayılma Eğilimleri, Uluslararası Perakende Pazar Yapıları ve Perakendecilik Faaliyetleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası ticaretin gelişimi, kavramları, modelleri ve kuramlarını kavrar. -
    2 Uluslararası ticarete konu olan istatistiksel verilere ulaşır ve bunları analiz eder. -
    3 Ulusal ve uluslararası ekonomi, lojistik, pazarlama, finans ve işletmecilik alanında ortaya çıkan gelişmeleri anlama ve yorumlama yetenekleri kazanır. -
    4 Edinilen bilgi ve becerileri, piyasa koşullarına uygun olarak sürekli geliştirebilmek için araştırmacı ve sorgulayıcı yapıya sahip olur. -
    5 Muhasebede kullanılan temel yöntemleri iş hayatında uygular. -
    6 Yabancı dil bilgisiyle etkin şekilde iletişim kurar. -
    7 Bir yöneticinin sahip olması gereken temel teorik ve pratik bilgiye sahip olur. -
    8 Uluslararası işletmelerin mal ve sermaye hareketlerinin nasıl etkin yönetiminin sağlanabileceğini kavrar. -
    9 Uluslararası işletmelerin uluslararasılaşma süreçleri, örgüt yapıları ve faaliyetlerini değerlendirir. -
    10 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili işgörenlerde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olur. -
    11 Kazandığı yetenekler ile iş hayatında karşılaşabileceği risklerin öngörülmesi ve bu risklerin nasıl yönetilebileceğini kavrar. -
    12 İhracat ve ithalat işlemleri hakkında teorik ve pratik bilgilere sahip olur. -
    13 Yenilik ve sürekli gelişme önceliğini benimser ve gelişime açık olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster