Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal politika bilim dalına ilişkin genel bilgiler,
|
K1: 1. BÖLÜM
|
2
|
Sosyal politikaların tarihsel gelişimi
|
K1: 2 . BÖLÜM
|
3
|
Sosyal politikaların Türkiye`deki tarihsel gelişimi
|
K1: 3 . BÖLÜM
|
4
|
Sosyal politikanın tarafları
|
K1: 4 . BÖLÜM
|
5
|
Sosyal politikaların uluslararası boyutu ve tarafları
|
K1 : 5 . BÖLÜM
|
6
|
İstihdam ve işsizlik
|
K1: 6 . BÖLÜM
|
7
|
Ücret ve Gelir dağılımı
|
K1: 7. BÖLÜM
|
8
|
Yoksulluk
|
K1: 8. BÖLÜM
|
9
|
Sosyal güvenlik
|
K1: . BÖLÜM
|
10
|
İş sağlığı ve güvenliği
|
K1: 10. BÖLÜM
|
11
|
Sosyal dışlanma ve ayrımcılık
|
K1: 11. BÖLÜM
|
12
|
Kadınlara, engellilere ve göçmenlere yönelik sosyal politikalar
|
K1:12. BÖLÜM
|
13
|
Çocuklara, gençlere, yaşlıllara ve eski hükümlülere yönelik sosyal politikalar
|
K1: 12. BÖLÜM
|
14
|
Çalışma hayatında dezavantajlı gruplar
|
K1:1 . BÖLÜM
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
-
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
-
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
-
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
5
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
-
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
-
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
-
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
3
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
-
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|