Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İş Hukukunun Konusu, Amacı, İş Hukukunun Kaynakları
|
K.1, s. 10-48
|
2
|
Temel Kavramlar ve İş Kanunun Kapsamı
|
K.1, s.50-80
|
3
|
İş Sözleşmesi Kavramı ve Türleri
|
K.1, s. 82-110
|
4
|
İş Sözleşmesinin Yapılması
|
K.1, s. 110-150
|
5
|
İşverenin Borçları
|
K. 1, s. 160- 190
|
6
|
İş Sözleşmesinin Askıya Alınması
|
K. 1, s, 192- 220
|
7
|
İş Sözleşmesinin Derhal Fesih ile Sona Ermesi
|
K.1, s. 223- 260.
|
8
|
İş Sözleşmesinin Feshinin Sonuçları
|
K.1, s. 265-295.
|
9
|
Çalışma Süreleri
|
K.1, s 300- 333.
|
10
|
Dinlenme Süreleri
|
K.1, s. 335-370.
|
11
|
İş Sağlığı ve Güvenliği
|
K.1, s. 372- 400.
|
12
|
İş Sağlığı ve Güvenliğine Aykırılığın Sonuçları
|
K.1, s. 402- 430.
|
13
|
İş Hukukunda Kadın Hakları
|
K2
|
14
|
Uluslararası İş Hukuku
|
K3
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan ÖZKERİM GÜNER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1:Taşkent, S., Ulucan, D., Eyrenci, Ö. (2020). Bireysel İş Hukuku. İstanbul: Beta.
K2: Oğuz, Ö. (2018). Türk İş Hukukunda Kadın Çalışanları Koruyucu Düzenlemeler. TBB,134: 568-585.
K3: Eyrenci, Ö. (2016). İş hukuku açısından uluslararası hukuk: ulusal hukuk ilişkisi ve yargı kararları. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 74: 381-396
K4: İş Kanunu
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, bireysel iş hukukunun temel prensipleri hakkında genel bir bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
4
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
5
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
-
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
3
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
4
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
-
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
-
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
3
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
4
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
4
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|