ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atipik Çalışma Şekilleri ÇEK311 GÜZ 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çalışma hayatında atipik çalışma uygulamalarının gelişimini öğrenir.
    2-Çalışma hayatında bugünü değerlendirebilmek için post-fordist süreçte nelerin değiştiğini anlar.
    3-Çalışma Yaşamında geçmişi ve bugünü karşılaştırarak işgücü piyasası analizi yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Atipik iş ilişkilerine genel bakış
    2 Atipik çalışma ve esneklik türleri
    3 Atipik iş ilişkisi ve türleri
    4 Belirli süreli ve belirsiz süreli iş akitleri
    5 Kısmi Süreli Çalışma ve Türleri
    6 Çağrı Üzerine Çalışma
    7 Takım ile Kurulan İş İlişkisi,
    8 Deneme Süreli/Deneme Süresiz İş
    9 Ödünç İş İlişkisi
    10 Alelade Ödünç İş İlişkisi
    11 Meslek Edinilmiş Şekilde İşçi Verme
    12 İşçi Vermede Özellikli Bazı Haller
    13 Makineyle Birlikte Personel Verilmesi
    14 Holding İçi İşçi Verme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu ................................
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Öner Eyrenci, Türkiye?de Çalışma Sürelerinin Esnekleştirilmesi, Çalışma Hayatında Yeni Gelişmeler, Çimento Müstahsilleri İşverenler Sendikası, Antalya. Mahir, Gümüş, Post Endüstriyel Dönüşüm Süreci Açısından İşgücü Esnekliğinin Geleneksel İstihdam Modeli Üzerine Etkileri, İzmir, 2001
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kavram olarak Atipik çalışma ve çalışma hayatında esneklik uygulamalarını ele alıp endüstri ilişkilerine yansımasını incelemektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek. 3
    2 Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak. 4
    3 Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek. 4
    4 Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek. 5
    5 İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek. 5
    6 Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek. 3
    7 Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak. 4
    8 Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. 4
    9 Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek. 3
    10 Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak. 4
    11 Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak. 4
    12 Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek. 4
    13 Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek. 4
    14 Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster