ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atipik Çalışma Şekilleri ÇEK311 GÜZ 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çalışma hayatında tipik çalışma sürecini tartışır.
    2-Çalışma hayatında atipik çalışmanın gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Çalışma yaşamında atipik çalışma türleri hakkında bilgi sahibi olur.
    4-Çalışma yaşamını etkileyen süreçleri analiz eder
    5-Çalışma yaşamında atipik çalışmayı tercih edenlerin kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çalışmanın anlamı K3 bölüm 1
    2 Tarihsel perspektifte çalışmaya bakış K3 bölüm 2
    3 Atipik çalışmanın ortaya çıkması, esneklik kavramı ve nedenleri K1 bölüm 1
    4 Atipik çalışmanın fayda ve sakıncaları K1 bölüm 1
    5 Atipik çalışma şekilleri ve İş akitleri K1 bölüm 2 K3 bölüm 2
    6 Atipik çalışma şekilleri, iş akitleri ve fesihleri K1 bölüm 2 K3 bölüm 2
    7 Kısmi süreli çalışma ilişkisi K1 bölüm 2 K2 bölüm 1
    8 Uzaktan çalışma K1 bölüm 2
    9 Uzaktan -tele- çalışma, K1 bölüm 2 K2 bölüm 1
    10 Çağrı üzerine çalışma K1 bölüm 2 K2 bölüm 1
    11 İş paylaşımı, Evde çalışma K1 bölüm 2 K2 bölüm 1
    12 Atipik çalışmanın bireysel ve toplu çalışma ilişkilerine etkisi K1 bölüm 2 K2 bölüm 1
    13 Atipik çalışmanın bireysel ve toplu çalışma ilişkilerine etkisi K1 bölüm 3
    14 Atipik çalışma istihdam, işgücü ve işsizlik ilişkisi K1 bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araştırma Görevlisi Dr. Ruhal Samanlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dersi yardımcısı yoktur.
    Kaynaklar K1: Yavuz, A. (1995) Esnek Çalışma ve Endüstri İlişkilerine Etkisi. İstanbul: Filiz Kitabevi. K2: Süzek, S. (2016) İş Hukuku. İstanbul: Beta Yayınları. K3:İş Kanunu 4857 sayılı
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kavram olarak Atipik çalışma ve çalışma hayatında esneklik uygulamalarını ele alıp endüstri ilişkilerine yansımasını incelemektir.
    Dersin İçeriği Atipik çalışma şekillerinin endüstri ilişkilerine etkisini ele alarak, çalışma hayatı hakkında bilgi birikimini artırmaktır
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme. -
    2 Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. 2
    3 İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. 4
    4 Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. -
    5 Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. -
    6 İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme. -
    7 Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme. 4
    8 Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme. 3
    9 Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme. 3
    10 Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. 4
    11 Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme. -
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. -
    13 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster