ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Sosyal Politika Tarihi ÇEK313 GÜZ 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Alana ilişkin sosyal olgu ve olayları moda terimlerle tarih ve toplum dışı bir şekilde kavramsallaştırma çabalarına karşı durur.
    2-Sosyal politika disiplinin sorun alanlarına ilişkin veri toplama, inceleme ve yorumlar.
    3-Alana ilişkin sorunları değerlendirmede tarihsel, teorik ve ampirik analizler kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal Politikanın Doğuşu ve Tanımı
    2 Osmanlı Döneminde Sosyal Politika
    3 Cumhuriyet Döneminde Sosyal Politikalar
    4 Cumhuriyet Anayasalarında Sosyal Haklar
    5 1924 - 1961 ? 1982 Anayasalarının Ortaya Çıkış Süreçleri
    6 Çalışma Yaşamanın Düzeni
    7 İş yasaları
    8 1920-1950 Döneminin İncelenmesi
    9 1950-1960 Dönemi
    10 Demokrat Parti ve Sosyal Politika
    11 1960-1970 Dönemi, Sendikalar Kanunu?nun Ortaya Çıkması
    12 1970-1980 Dönemi, Anayasanın 46. Maddesinin Değiştirilmesi
    13 Dernekler Yasası, -1982 Anayasası
    14 1980 sonrasının değerlendirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Hasan YÜKSEL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Cahit Talas, Türkiye?nin Açıklamalı Sosyal Politika Tarihi, Bilgi Yayınları, İstanbul, 1992.
    Yardımcı Kitap Sami Güven, Türkiye?de Sosyal Sorunlar ve Sosyal Politika, Ezgi Yayınları, 2003. Ayşe Buğra, Kapitalizm, Yoksulluk ve Türkiye?de Sosyal Politika, İletişim Yayınları, İstanbul, 2008.
    Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğu?ndan başlayarak günümüze kadar uzanmış olan sosyal politikaların işçi sınıfını kapsayan yanını incelemek ve değişik dönemlerin kendilerine özgü koşullarında oluşan politikaları ortaya çıkararak Türk Sosyal yaşamını incelemektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek. 5
    2 Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak. 4
    3 Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek. 4
    4 Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek. 2
    5 İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek. 3
    6 Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek. 4
    7 Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak. 3
    8 Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. 4
    9 Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek. 4
    10 Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak. 5
    11 Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak. 2
    12 Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek. 4
    13 Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek. 3
    14 Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster