Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal Politikanın Doğuşu ve Tanımı
|
|
2
|
Osmanlı Döneminde Sosyal Politika
|
|
3
|
Cumhuriyet Döneminde Sosyal Politikalar
|
|
4
|
Cumhuriyet Anayasalarında Sosyal Haklar
|
|
5
|
1924 - 1961 ? 1982 Anayasalarının Ortaya Çıkış Süreçleri
|
|
6
|
Çalışma Yaşamanın Düzeni
|
|
7
|
İş yasaları
|
|
8
|
1920-1950 Döneminin İncelenmesi
|
|
9
|
1950-1960 Dönemi
|
|
10
|
Demokrat Parti ve Sosyal Politika
|
|
11
|
1960-1970 Dönemi, Sendikalar Kanunu?nun Ortaya Çıkması
|
|
12
|
1970-1980 Dönemi, Anayasanın 46. Maddesinin Değiştirilmesi
|
|
13
|
Dernekler Yasası, -1982 Anayasası
|
|
14
|
1980 sonrasının değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Hasan YÜKSEL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Cahit Talas, Türkiye?nin Açıklamalı Sosyal Politika Tarihi, Bilgi Yayınları, İstanbul, 1992.
|
Yardımcı Kitap
|
Sami Güven, Türkiye?de Sosyal Sorunlar ve Sosyal Politika, Ezgi Yayınları, 2003.
Ayşe Buğra, Kapitalizm, Yoksulluk ve Türkiye?de Sosyal Politika, İletişim Yayınları, İstanbul, 2008.
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı İmparatorluğu?ndan başlayarak günümüze kadar uzanmış olan sosyal politikaların işçi sınıfını kapsayan yanını incelemek ve değişik dönemlerin kendilerine özgü koşullarında oluşan politikaları ortaya çıkararak Türk Sosyal yaşamını incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek.
|
5
|
2
|
Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.
|
4
|
3
|
Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek.
|
4
|
4
|
Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek.
|
2
|
5
|
İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek.
|
3
|
6
|
Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek.
|
4
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
|
3
|
8
|
Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
|
4
|
9
|
Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek.
|
4
|
10
|
Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak.
|
5
|
11
|
Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak.
|
2
|
12
|
Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek.
|
4
|
13
|
Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek.
|
3
|
14
|
Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
4
|