ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İstihdam ve İşsizlik ÇEK304 BAHAR 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İstihdam ve işsizlik kavramlarını açıklar.
    2-İşsizlik ile ilgili değerlendirme yapar.
    3-İşsizliğin ölçümü ile ilgili hesaplama yapar.
    4-İşsizlikle mücadele politikaları ile ilgili karşılaştırma yapar.
    5-Yeni gelişmelerin iş gücü piyasalarına etkisini analiz eder.
    6-Teknolojinin iş gücü piyasalarına etkisini yorumlar.
    7-Küreselleşmenin iş gücü piyasalarına etkisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İstihdam ve İşsizlikle İlgili Kavramların Tanımlanması
    2 Emek Piyasası ve Özellikleri
    3 Aktif Nüfus, İş Gücü, İstihdam, İş Gücüne Katılım Oranı (İKO), Bağımlılık Oranı, Eksik İstihdam
    4 İstihdam ve İşsizlik Kavramının Teorik Temelleri, Klasik Okul (Klasik İstihdam Teo.) Klasik Modelde İş Gücü Piyasası
    5 İstihdam ve İşsizlik, Keynesyen Okul, Neo-Klasik Okul, Yapısalcı Okul
    6 Çağdaş İktisadi Yaklaşımlar
    7 Üretim İlişkileri ve İstihdam
    8 Ara Sınav
    9 İstihdam sorunları; Eksik İstihdam
    10 İşsizlik; İşsizlik Tanımı, Oranı, Ölçülmesi
    11 İşsizlik Türleri (Gizli, Açık, Geçici, Yapısal, Konjonktürel, Mevsimlik)
    12 İstihdam ve İşsizliğin Mikroekonomik Analizi; Firma İş Gücü Arz ve Talebi
    13 İstihdam ve İşsizliğin Makroekonomik Analizi
    14 Dünyada İstihdam ve İşsizlik
    15 Türkiye?de İstihdam ve İşsizlik
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğretim. Üyesi Ahmet YURTSEVEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Prof. Dr. Arif YAVUZ, İşgücü, İstihdam ve Kriz Olgusu . İTO yayınları, İstanbul,2012 Berrin Ceylan-Ataman, İşsizlik ve İstihdam Politikaları, AÜ SBF Yayınları, Ankara, 1998.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İstihdam ve işsizlikle ilgili kavramları öğrenme ve istihdam ve işsizlikle ilgili analiz politika üretebilme yeteneği kazandırma.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme. 5
    2 Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. 4
    3 İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. 4
    4 Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. 5
    5 Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. 5
    6 İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme. 4
    7 Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme. 2
    8 Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme. 4
    9 Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme. -
    10 Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. 4
    11 Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme. 3
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. 4
    13 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster