Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, İş Sağlığı ve Güvenliği Kavram ve Kurallarının Gelişimi
|
K1- sayfa: 7-10
|
2
|
Türkiye`de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
|
K1- sayfa:15-28
|
3
|
İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü
|
K1- sayfa: 11-14
|
4
|
İş kazaları
|
K1 -sayfa: 456-473
|
5
|
İşyeri ortam faktörleri ve iş hijyeni
|
K2 - sayfa: 101-112
|
6
|
İş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkeleri
|
K2 -sayfa: 33-46
|
7
|
Meslek Hastalıkları
|
K3- Ünite 1- sayfa: 1-19
|
8
|
Risk değerlendirmesi, risk yönetimi ve risk iletişimi
|
K2- sayfa: 85-100
|
9
|
Çalışma yaşamında özel risk grupları
|
K1 -sayfa: 490-492
|
10
|
Çalışan sağlığının korunmasında kişisel koruyucu donanım (KKD) kullanılması
|
K2- sayfa: 399-406
|
11
|
İş Sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri
|
K1- sayfa: 109-115
|
12
|
İş Sağlığı ve güvenliği hizmetleri
|
K1- sayfa: 87-103
|
13
|
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı
|
K2 - sayfa: 423-456
|
14
|
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı
|
K2- sayfa: 423-456
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Salim KAYNAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yeni Mevzuat Işığında İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Bilgileri.(2015). Ankara: İlgi Matbaacılık.
K2. Bilir, N. (2016). İş Sağlığı ve Güvenliği. Ankara: Güneş Tıp Kitapevleri.
K3. İş Sağlığı ve Güvenliğine Genel Bakış (2019).Ed: Selim GÜNDÜZ, Ankara Nobel Yayınları.
K4. İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş. Ömer GÜLTEKİN, Nobel Yayınları, 2020. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1. Özkılıç, Ö., (2005). İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri ve Risk Değerlendirme. Ankara: Türkiye İşverenler Sendikası Konfederasyonu (TİSK) Yayını.
YK2. Demirbilek,T., (2005). İş Güvenliği Kültürü, İstanbul: Legal Yayınları.
YK3. İş Sağlığı ve İş Güvenliğinde Sorunlar ve Çözüm Yolları (2011). Ankara: Türk-İş Yayını.
YK4. İş Kazaları ve Meslek Hastalığı Uygulamaları (2011). Ankara: Türk-İş Yayını. Ankara.
|
Dersin Amacı
|
İş Sağlığı ve güvenliği mevzuatını anlamak, bir işletmede iş sağlığı ve güvenliği programını hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerisini kazanmak, iş sağlığı ve güvenliği kültürü kazanmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kurallarının gelişimi, Türkiye`de ve dünyada iş sağlığı ve güvenliği, İş Sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü, İş kazaları, İşyeri ortam faktörleri ve iş hijyeni, İş Sağlığı güvenliği ve uygulama ilkeleri, Meslek hastalıkları, Risk değerlendirmesi, risk yönetimi ve risk iletişimi, Çalışma yaşamında özel risk grupları, Çalışan Sağlığının korunmasında KKd kullanılması, İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim sistemleri, İş Sağlığı ve güvenlkiği hizmetleri, İş Sağlığı ve güvenliği mevzuatı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
4
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
2
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
3
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
-
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
2
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
-
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
4
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
-
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
3
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|