Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Konuya ilişkin kavramsal çerçeve
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Genç ve genç işsizliği kavramı
|
K1: Bölüm 1
|
3
|
İstihdam ve İşsizlik
|
K1: Bölüm 2
|
4
|
İşsizliğin türleri
|
K1: Bölüm 2
|
5
|
İşsizliğin görünümü
|
K1: Bölüm 2
|
6
|
Dünyada ve Türkiye`de genç işsizliğinin görünümü
|
K1: Bölüm 3
|
7
|
Genç İşsizliğinin nedenleri
|
K1: Bölüm 5
|
8
|
Genç işsizliğinin sonuçları
|
K1: Bölüm 5
|
9
|
Genç işsizliği ile mücadele ve istihdam politikaları
|
K1: Bölüm 6
|
10
|
Kamu istihdam politikaları
|
K1: Bölüm 6
|
11
|
İşgücü Piyasası Eğitim Programları
|
K1: Bölüm 6
|
12
|
İş Oluşturma Programları
|
K1: Bölüm 6
|
13
|
Bilgilendirme işe yerleştirme hizmetleri
|
K1: Bölüm 6
|
14
|
Aktif ve Pasif İstihdam politikaları
|
K1: Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Salim KAYNAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: OKUR, A. (2015). Türkiye`de Genç İşsizliği ve Nedenleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
K2: GÜNDOĞAN, N., BİÇERLİ, K. (2004). Çalışma Ekonomisi, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1461.
K3: GÜNDOĞAN, N. (1999). Genç İşsizliği ve Avrupa Birliği`ne Üye Ülkelerde Uygulanan Genç İstihdamı Politikaları, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 54(1), Ocak-Mart 1999,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gençlerde işsizliğin ekonomik ve sosyal boyutlarının kavranması, genç işsizliğinin önlenmesinde istihdam politikalarının öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
İstihdam, İşsizlik, Genç işsizliği gibi temel kavramlar, İşsizliğin türleri, sebepleri, genç işsizliğinin tanımı, özellikleri, sebepleri, sonuçları ve önlenmesinde izlenebilecek istihdam politikaları, Dünyada ve Türkiye`de işsizlik ve genç işsizliğinin sebep- sonuç ve mücadelede izlenen politikaların karşılaştırmalı olarak incelenmesi, ekonomik büyüme ile istihdam ve eğitim- istihdam ilişkilerinin genç işsizliği açısından değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
4
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
3
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
3
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
4
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
-
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
-
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
3
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
4
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
4
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|