Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal Diyalog
|
|
2
|
Sosyal Diyalog Kavramının Unsurları
|
|
3
|
Dünyada Sosyal Diyalog Uygulamaları
|
|
4
|
Sosyal Diyalog ve Endüstri İlişkileri
|
|
5
|
Demokrasi ve Endüstriyel Demokrasi Kavramları
|
|
6
|
Dünyada ve Türkiye?de Sosyal Diyalog ve Endüstriyel Demokrasi Süreçleri
|
|
7
|
Sosyal Diyalog ve Endüstriyel Demokrasinin Tarafları ve Yöntemleri
|
|
8
|
Sosyal Diyalog ve Endüstriyel Demokrasinin Hukuki Çerçevesi
|
|
9
|
Avrupa Birliğinde Endüstriyel Demokrasi ve Uygulamaları
|
|
10
|
Türkiye`de Karşılaştırmalı Olarak Sosyal Diyalog ve Endüstriyel Demokrasi Uygulamaları
|
|
11
|
Küreselleşme Süreci
|
|
12
|
Küreselleşme Süreci ve Endüstriyel Demokrasiye Etkileri
|
|
13
|
Endüstriyel Demokrasinin Geleceği
|
|
14
|
Öngörüler ve Değerlendirmeler
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
.......
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
.........
|
Kaynaklar
|
İşgücünün Temsili ve İşyerinde Sosyal Diyalog, Murat Engin, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
Sosyal Diyalog, Özlem Işığıçok, Ezgi Kitabevi, 2007
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı endüstri ilişkilerinin temelini oluşturan sosyal diyalog kavramı çerçevesinde endüstriyel demokrasinin neyi ifade ettiğini anlatmak ve bu bağlamda öğrencilere gerekli bilgi vermek
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal diyalog, çalışma barışı, toplumsal uzlaşma ve endüstriyel demokrasi kavramlarını, işlevlerini açıklayabilme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek.
|
4
|
2
|
Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.
|
5
|
3
|
Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek.
|
4
|
4
|
Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek.
|
3
|
5
|
İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek.
|
5
|
6
|
Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek.
|
4
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
|
4
|
8
|
Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
|
5
|
9
|
Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek.
|
4
|
10
|
Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak.
|
3
|
11
|
Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak.
|
4
|
12
|
Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek.
|
5
|
13
|
Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek.
|
5
|
14
|
Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
5
|