ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Refah Devleti ÇEK411 GÜZ 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Refah sistemleri sınıflandırmasını ve refah sistemlerini değerlendirir.
    2-Ayırt edici unsurlarıyla liberal refah sistemini tanımlar.
    3-Ayırt edici unsurlarıyla muhafazakâr refah sistemini tanımlar.
    4-Ayırt edici unsurlarıyla sosyal demokrat refah sistemini açıklar.
    5-Refah sistemlerinde görülen değişim / dönüşümü açıklar.
    6-Sosyal devletin ve refah sistemlerinin geleceğini tartışır.
    7-Sosyal devletin tarihsel gelişimini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)010
    Ödevler2012828
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Refah sistemi kavramı
    2 Modern öncesi dönemde sosyal refah anlayış ve uygulaması
    3 Modern devletin ilk sosyal refah pratiği: İngiliz Yoksul Yasaları
    4 Sosyal politika uygulamalarının ve sosyal hakların doğuşu
    5 ABD`de New Deal dönemi
    6 Refah sistemleri sınıflandırmasına genel bakış
    7 Liberal refah sisteminin ayırt edici özellikleri
    8 Liberal sosyal devletler olarak ABD ve İngiltere
    9 Muhafazakâr refah sisteminin ayırt edici özellikleri ve muhafazakâr sosyal devlet olarak Almanya
    10 Sosyal demokrat refah sisteminin ayırt edici özellikleri ve sosyal demokrat sosyal devlet olarak İsveç
    11 1968 sonrası dönemde kapitalizm ve liberalizmde değişim / dönüşüm
    12 Sosyal devletin düşüşü ve refah sistemlerinin dönüşümü
    13 Sosyal refahın geleceği
    14 Güncel tartışmalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Hasan Dağlar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Buğra, Ayşe ve Keyler, Çağlar (ed.). Sosyal Politika Yazıları, Çev: Burcu Yakut Çakar ve Utku Barış Balaban, İstanbul: İletişim Yayınları, 2006.
    Yardımcı Kitap Kara, Uğur. Sosyal Devletin Yükselişi ve Düşüşü. İkinci Basım. Adana: Karahan Kitabevi, 2013.
    Dersin Amacı Refah devletini anlayabilmek
    Dersin İçeriği Sosyal devlet ve refah sistemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek. 5
    2 Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak. 4
    3 Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek. 4
    4 Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek. 3
    5 İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek. 5
    6 Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek. 4
    7 Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak. 4
    8 Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. -
    9 Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek. 5
    10 Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak. 5
    11 Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak. 5
    12 Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek. -
    13 Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek. 4
    14 Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster