Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Refah sistemi kavramı
|
|
2
|
Modern öncesi dönemde sosyal refah anlayış ve uygulaması
|
|
3
|
Modern devletin ilk sosyal refah pratiği: İngiliz Yoksul Yasaları
|
|
4
|
Sosyal politika uygulamalarının ve sosyal hakların doğuşu
|
|
5
|
ABD`de New Deal dönemi
|
|
6
|
Refah sistemleri sınıflandırmasına genel bakış
|
|
7
|
Liberal refah sisteminin ayırt edici özellikleri
|
|
8
|
Liberal sosyal devletler olarak ABD ve İngiltere
|
|
9
|
Muhafazakâr refah sisteminin ayırt edici özellikleri ve muhafazakâr sosyal devlet olarak Almanya
|
|
10
|
Sosyal demokrat refah sisteminin ayırt edici özellikleri ve sosyal demokrat sosyal devlet olarak İsveç
|
|
11
|
1968 sonrası dönemde kapitalizm ve liberalizmde değişim / dönüşüm
|
|
12
|
Sosyal devletin düşüşü ve refah sistemlerinin dönüşümü
|
|
13
|
Sosyal refahın geleceği
|
|
14
|
Güncel tartışmalar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Dağlar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Buğra, Ayşe ve Keyler, Çağlar (ed.). Sosyal Politika Yazıları, Çev: Burcu Yakut Çakar ve Utku Barış Balaban, İstanbul: İletişim Yayınları, 2006.
|
Yardımcı Kitap
|
Kara, Uğur. Sosyal Devletin Yükselişi ve Düşüşü. İkinci Basım. Adana: Karahan Kitabevi, 2013.
|
Dersin Amacı
|
Refah devletini anlayabilmek
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal devlet ve refah sistemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek.
|
5
|
2
|
Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.
|
4
|
3
|
Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek.
|
4
|
4
|
Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek.
|
3
|
5
|
İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek.
|
5
|
6
|
Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek.
|
4
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
|
4
|
8
|
Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
|
-
|
9
|
Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek.
|
5
|
10
|
Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak.
|
5
|
11
|
Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak.
|
5
|
12
|
Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek.
|
-
|
13
|
Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek.
|
4
|
14
|
Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
-
|