ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Refah Devleti ÇEK411 GÜZ 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Refah sistemleri sınıflandırmasını ve refah sistemlerini analiz eder.
    2-Ayırt edici unsurlarıyla liberal refah sistemini öğrenir.
    3-Ayırt edici unsurlarıyla muhafazakâr refah sistemini öğrenir.
    4-Ayırt edici unsurlarıyla sosyal demokrat refah sistemini öğrenir.
    5-Refah sistemlerinde görülen değişim / dönüşümünü analiz eder.
    6-Sosyal devletin ve refah sistemlerinin geleceğini analiz eder.
    7-Sosyal devletin tarihsel gelişimini öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)010
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012828
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013838
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Refah Devleti ile İlgili Temel Kavramlar K2, BÖLÜM:1; K1, BÖLÜM:1
    2 Refah Devletinin tarihi Gelişimi K2, BÖLÜM:4; K1, BÖLÜM: 1
    3 Refah Devletinin Sosyal Görevler K2, BÖLÜM:2
    4 Refah Devletinin Sınıflandırılması K2, BÖLÜM:3; K1, BÖLÜM: 1
    5 Çalışma Kavramı K1, BÖLÜM:1
    6 Refah sisteminin dönüşmesi K1, BÖLÜM: 2
    7 Refah sisteminin dönüşmesi K1, BÖLÜM: 2
    8 Çalışmanın Değişen Yüzü K1, BÖLÜM: 2
    9 Toplumsal Riskler Bağlamında Yeni Refah İhtiyaçları K1, BÖLÜM: 2
    10 Çalışma Refah İlişkisi K1, BÖLÜM: 2
    11 Türkiyenin Refah Dinamikleri K1, BÖLÜM: 3
    12 Türkiyenin Refah Dinamikleri Üzerinde Etkili Olan Gelişmeler K1, BÖLÜM: 3
    13 Değişen Refah Anlayışı ve Türkiyede Çalışma-Refah İlişkisi. Türkiyenin Refah Rejimi Sınıflamaları İçindeki Yeri K1, BÖLÜM: 3
    14 Değişen Refah Anlayışı ve Türkiyede Çalışma-Refah İlişkisi. Türkiyenin Refah Rejimi Sınıflamaları İçindeki Yeri K1, BÖLÜM: 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Yurtseven
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1:Metin, Banu ve Özaydın, Merve, Mehmet (2016). Çalışma ve Refah, Gazi Kitapevi Yayınları, Ankara. K2:Özdemir, Süleyman (2007). Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Refah devletini anlayabilmek
    Dersin İçeriği Sosyal devlet ve refah sistemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme. -
    2 Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. 4
    3 İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. 4
    4 Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. -
    5 Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. 5
    6 İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme. 3
    7 Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme. -
    8 Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme. -
    9 Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme. -
    10 Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. 3
    11 Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme. -
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. -
    13 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster