Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Salim KAYNAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Topalhan, T. (2020). Ücret Teorileri Ve Ücret Politikaları, Detay Yayıncılık.
K2: Omay, U.(t.y). Ücret Teorileri ve Politikaları- Ders Notları, İstanbul Üniversitesi ANKUZEM
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Işığıçok, Ö. (2017). Ücret. Bursa: Dora Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Ücret oluşumunu etkileyen teori ve politikaları öğretmek, iş gücü piyasasında ücret farklılıklarına ve ücret adaletsizliğine yol açan faktörlerin analizini yaparak, devlet, işletme, sendikalar ile iş gücünün yapısı ile ilişkilerini ortaya koymak.
|
Dersin İçeriği
|
Ücret, ücret farklılıkları, ücret oluşumunu etkileyen faktörler, Ücret kuramları, Ücret Sistemleri, Asgari ücret ve tespiti, ücret politikaları, küreselleşmenin ücretler üzerine etkileri, Türkiye`de ücretlerin milli gelirden aldığı payların diğer ülkelerle mukayeseli incelenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
4
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
3
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
-
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
2
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
-
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
3
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
-
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
4
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
4
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|