ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kayıt Dışı Sektör ve İstihdam ÇEK416 BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci gelişmekte olan ülkelerdeki ekonominin ikili yapısını analiz eder.
    2-Kayıtdışı ekonomik yapının oluşmasındaki mekanizmaları anlar ve etkilerini karşılaştırmalı olarak analiz eder
    3-Kayıt dışı ekonomik yapının yasa dışı ekonomik yapıya dönüşmesindeki etkenlerini öğrenir.
    4-Kayıt dışı ekonomik faaliyetlerin kentlerdeki yoksullara sağladığı gelir ve istihdam olanaklarını değerlendirir
    5-Gelişmekte olan ülkelerdeki yolsuzluk ekonomisinin kaynaklarını ve mücadele yollarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013838
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   140
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,67 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kayıt Dışı Ekonomi K1: Bölüm I K2: Bölüm I
    2 Kayıt Dışı Çalışma ve Kayıt Dışı İstihdam K1: Bölüm I K2: Bölüm II
    3 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışma Potansiyeli K1: Bölüm II
    4 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışmanın Sebepleri: Ekonomik K1: Bölüm III
    5 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışmanın Sebepleri: Sosyal K1: Bölüm III
    6 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışmanın Sebepleri: Kamudan Kaynaklanan K1: Bölüm III
    7 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışmanın Sebepleri: Kamudan Kaynaklanan K1: Bölüm III
    8 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışmanın Sonuçları K1: Bölüm III
    9 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışmayla Mücadelede Kanuni Düzenlemeler K1: Bölüm III
    10 Türkiye? de Kayıt Dışı Çalışmayla Mücadelede Uygulamaya Yönelik Düzenlemeler K1: Bölüm IV
    11 Dünyada Kayıt Dışı İstihdam K1: Bölüm IV
    12 Kayıt Dışı İstihdamla Mücadelede Yeni Politikalar K1: Bölüm IV K2: Bölüm V
    13 Türkiye İçin Kayıt Dışı İstihdamı Önlemeye Yönelik Stratejiler K1: Bölüm IV
    14 Türkiye İçin Kayıt Dışı İstihdamı Önlemeye Yönelik Stratejiler K1: Bölüm IV
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Yurtseven
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Yereli, A., B., Karadeniz, O. (2004). Kayıt Dışı İstihdam. Ankara. K2: Ekin, N. (1995). Kayıtdışı Ekonomi Enformel İstihdam. İstanbul: İTO Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Gelişmekte olan ülkelerde kayıt dışı ekonominin oluşum ve gelişimini incelemek, etkilerini analiz etmektir.
    Dersin İçeriği Kayıt dışı istihdam, kayıt dışı ekonomi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme. -
    2 Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. 4
    3 İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. 5
    4 Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. -
    5 Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. 4
    6 İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme. 4
    7 Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme. -
    8 Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme. 4
    9 Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme. 5
    10 Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. -
    11 Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme. -
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. -
    13 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster