Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Kavramlar
|
K1: Birinci Kısım
|
2
|
Önyargı ve Ayrımcılığa İlişkisel Psikanalitik Bir Bakış
|
K1. Birinci Kısım
|
3
|
Sosyal Kimlik ve Ayrımcılık
|
K1: Birinci Kısım
K3.
|
4
|
Hukukta ayrımcılık Yasağı
|
K1: Üçüncü Kısım
|
5
|
Eşitlik İlkesi ve Ayrımcılık Yasağı: Hukuksal Çerçeve
|
K 1. Üçüncü Kısım
|
6
|
Ayrımcılık ve sosyal dışlanma
|
K1: Dördüncü Kısım
|
7
|
İş hukukunda eşit davranma ilkesi
|
K4.
|
8
|
Vize sınavı
|
K4
|
9
|
Toplumsal Cinsiyet ve Ayrımcılık
|
K1 Dördüncü Kısım
|
10
|
Yaş ve diğer faktörlerle Ayrımcılık
|
K1. Dördüncü Kısım
K2.
K3
|
11
|
Önyargıyı ve Ayrımcılığı Azaltmak
|
K1. Beşinci Kısım
|
12
|
Ayrımcılığın Önlenmesi
|
K1: Beşinci Kısım
|
13
|
Ayrımcılığın önlenmesi ve STK?ların rolü
|
K1.
K2
|
14
|
Ayrımcılığın önlenmesi BM, AB
|
K1. Üçüncü Kısım
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Ruhal SAMANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Çayır, K., Ceyhan, M. A. (2012). Ayrımcılık, Çok Boyutlu Yaklaşımlar. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı İstanbul
K2: Dereli, B. (2018). İş gücündeki Farklılıkların Yönetimi, Beta Yayınları
K3: Dursun, S., Aytaç. S. (2019). Çalışma Yaşamında Özel Gruplar, Ekin Basım Yayım, Bursa.
K4: İş Kanunu ve Sosyal Güvenlik Mevzuatı (2016 ) Savaş Yayınevi,
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1: Kaya, P., A.(2009), Avrupa Birliği ve Türk İş Hukuku Bağlamında Eşitlik İlkesi. Bursa: Dora Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, çalışma yaşamında ayrımcılıkla ilgili temel teorik bilgileri vermek, ayrımcılığın ulusal ve uluslararası boyutlarını incelemek ve farklı gruplara karşı ayrımcılığı analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ayrımcılık, Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
-
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
-
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
-
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
-
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
5
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
-
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
-
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
4
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
4
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|