ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çalışma Yaşamında Ayrımcılık ÇEK312 BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ayrımcılık ilgili kavramları tanımlar
    2-Çalışma yaşamında ayrımcılık türlerini sıralar
    3-Ayrımcılık sorununu sosyal, ekonomik ve kültürel açılardan analiz eder
    4-Çalışma yaşamında ayrımcılık sorununu çözüm yollarıyla tartışır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012323
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012323
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ayrımcılığın Temel Kavramsal Boyutu K 1 Bölüm 1
    2 Sosyal Kimlik ve Ayrımcılık K 1 Bölüm 1
    3 Modernite, Ötekilik ve Ayrımcılık K 1 Bölüm 2
    4 Hukuksal Açıdan Ayrımcılık ve Eşitlik K 1 Bölüm 3
    5 Birleşmiş Milletler Örgütü ve Ayrımcılık Yasağı K 3 Bölüm 1
    6 AB ve Ayrımcılık Yasağı K 3 Bölüm 1
    7 Ayrımcılık Yasağının Ulusal Hukuktaki Kaynakları ve Denetim Usulleri K 3 Bölüm 1
    8 Çalışma Yaşamında Yaş ve Cinsiyet Ayrımcılığı K 2 Bölüm 1
    9 Çalışma Yaşamında İnanç ve Etnik Ayrımcılığı K 2 Bölüm 1
    10 Ayrımcılık ve Medya K 2 Bölüm 1
    11 Eğitim de Ayrımcılık K 2 Bölüm 1
    12 Türkiye de Modernizm, Yönetim ve Ayrımcılık K 2 Bölüm 1
    13 Ayrımcılığın Önlenmesi ve Eşitliğin Sağlanmasında Hukukun Rolü K 1 Bölüm 5
    14 Ayrımcılık ile Mücadelede Sivil Toplum Örgütlerinin Rolü K 2 Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şuayip Turan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1 : Çayır, K., Ayan, M. (2018). Ayrımcılık Çok Boyutlu Yaklaşımlar. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları K 2: Tikici, M., Demirel, E., T.,Çetin, C. (2011). Türk İş Yaşamında Ayrımcılık. Nobel Yayıncılık K 3 : Gül, İ.,I., Karan, U. (2015). Ayrımcılık Yasağı Eğitim Rehberi. İstanbul İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
    Yardımcı Kitap YK 1: Kaya, P., A.(2009), Avrupa Birliği ve Türk İş Hukuku Bağlamında Eşitlik İlkesi. Bursa: Dora Yayıncılık.
    Dersin Amacı Dersin amacı, çalışma yaşamında ayrımcılıkla ilgili temel teorik bilgileri vermek, ayrımcılığın ulusal ve uluslararası boyutlarını incelemek ve farklı gruplara karşı ayrımcılığı analiz etmektir.
    Dersin İçeriği Ayrımcılık, Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme. -
    2 Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. 4
    3 İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. 5
    4 Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. 3
    5 Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. -
    6 İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme. 4
    7 Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme. 5
    8 Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme. -
    9 Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme. 3
    10 Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. 5
    11 Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme. 2
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. -
    13 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster