Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Kavramsal Boyut
|
|
2
|
Ayrımcılık, Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
|
|
3
|
Birleşmiş Milletler Örgütü ve Ayrımcılık Yasağı
|
|
4
|
Uluslararası Çalışma Örgütü ve Ayrımcılık Yasağı I
|
|
5
|
Uluslararası Çalışma Örgütü ve Ayrımcılık Yasağı II
|
|
6
|
Avrupa Konseyi ve Ayrımcılık Yasağı
|
|
7
|
Avrupa Birliği ve Türk Çalışma Hukukunda Ayrımcılık Yasağı
|
|
8
|
Çalışma Yaşamında Ayrımcılık
|
|
9
|
Çalışma Yaşamında Cinsiyete Dayalı Ayrımcılık
|
|
10
|
Çalışma Yaşamında Irk ve Etnik Kökene Dayalı Ayrımcılık
|
|
11
|
Çalışma Yaşamında Dini ve Siyasi Görüşe Dayalı Ayrımcılık
|
|
12
|
Çalışma Yaşamında Yaşa ve Engelliliğe Dayalı Ayrımcılık
|
|
13
|
Çalışma Yaşamında Genetik Ayrımcılık ve Diğer Ayrımcılık Türleri
|
|
14
|
Ayrımcılıkla İlgili Örnek Olaylar ve Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Barış Öztuna
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Pir Ali KAYA, Avrupa Birliği ve Türk İş Hukuku Bağlamında Eşitlik İlkesi, Dora Yay., Bursa, 2009. Mesut GÜLMEZ, İnsan Hakları ve Avrupa Birliği Hukukunda Ayrımcılığın Kaldırılması ve Türkiye, Belediye-İş Yay, 2008.Ankara. Beliz DERELİ, İşgücündeki Farklılıkların Yönetimi, Beta Yay, 2008.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, çalışma yaşamında ayrımcılıkla ilgili temel teorik bilgileri vermek, ayrımcılığın ulusal ve uluslararası boyutlarını incelemek ve farklı gruplara karşı ayrımcılığı analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ayrımcılık, Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek.
|
5
|
2
|
Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.
|
4
|
3
|
Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek.
|
4
|
4
|
Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek.
|
4
|
5
|
İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek.
|
3
|
6
|
Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
|
4
|
8
|
Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
|
4
|
9
|
Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek.
|
-
|
10
|
Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak.
|
4
|
11
|
Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak.
|
-
|
12
|
Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek.
|
5
|
13
|
Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek.
|
4
|
14
|
Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
5
|