Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ayrımcılığın Temel Kavramsal Boyutu
|
K 1 Bölüm 1
|
2
|
Sosyal Kimlik ve Ayrımcılık
|
K 1 Bölüm 1
|
3
|
Modernite, Ötekilik ve Ayrımcılık
|
K 1 Bölüm 2
|
4
|
Hukuksal Açıdan Ayrımcılık ve Eşitlik
|
K 1 Bölüm 3
|
5
|
Birleşmiş Milletler Örgütü ve Ayrımcılık Yasağı
|
K 3 Bölüm 1
|
6
|
AB ve Ayrımcılık Yasağı
|
K 3 Bölüm 1
|
7
|
Ayrımcılık Yasağının
Ulusal Hukuktaki Kaynakları
ve Denetim Usulleri
|
K 3 Bölüm 1
|
8
|
Çalışma Yaşamında Yaş ve Cinsiyet Ayrımcılığı
|
K 2 Bölüm 1
|
9
|
Çalışma Yaşamında İnanç ve Etnik Ayrımcılığı
|
K 2 Bölüm 1
|
10
|
Ayrımcılık ve Medya
|
K 2 Bölüm 1
|
11
|
Eğitim de Ayrımcılık
|
K 2 Bölüm 1
|
12
|
Türkiye de Modernizm, Yönetim ve Ayrımcılık
|
K 2 Bölüm 1
|
13
|
Ayrımcılığın Önlenmesi ve Eşitliğin Sağlanmasında Hukukun Rolü
|
K 1 Bölüm 5
|
14
|
Ayrımcılık ile Mücadelede Sivil Toplum Örgütlerinin Rolü
|
K 2 Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şuayip Turan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1 : Çayır, K., Ayan, M. (2018). Ayrımcılık Çok Boyutlu Yaklaşımlar. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
K 2: Tikici, M., Demirel, E., T.,Çetin, C. (2011). Türk İş Yaşamında Ayrımcılık. Nobel Yayıncılık
K 3 : Gül, İ.,I., Karan, U. (2015). Ayrımcılık Yasağı Eğitim Rehberi. İstanbul İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1: Kaya, P., A.(2009), Avrupa Birliği ve Türk İş Hukuku Bağlamında Eşitlik İlkesi. Bursa: Dora Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, çalışma yaşamında ayrımcılıkla ilgili temel teorik bilgileri vermek, ayrımcılığın ulusal ve uluslararası boyutlarını incelemek ve farklı gruplara karşı ayrımcılığı analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ayrımcılık, Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
4
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
5
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
3
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
-
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
4
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
5
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
-
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
3
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
5
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
2
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
4
|