ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çalışma Yaşamında Ayrımcılık ÇEK312 BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ayrımcılık ilgili kavramları tanımlar.
    2-Çalışma yaşamında ayrımcılık türlerini kavrar.
    3-Ayrımcılık sorununu sosyal, ekonomik ve kültürel açılardan analiz eder.
    4-Çalışma yaşamında ayrımcılık sorununu çözüm yollarıyla tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel Kavramlar K1: Birinci Kısım
    2 Önyargı ve Ayrımcılığa İlişkisel Psikanalitik Bir Bakış K1. Birinci Kısım
    3 Sosyal Kimlik ve Ayrımcılık K1: Birinci Kısım K3.
    4 Hukukta ayrımcılık Yasağı K1: Üçüncü Kısım
    5 Eşitlik İlkesi ve Ayrımcılık Yasağı: Hukuksal Çerçeve K 1. Üçüncü Kısım
    6 Ayrımcılık ve sosyal dışlanma K1: Dördüncü Kısım
    7 İş hukukunda eşit davranma ilkesi K4.
    8 Vize sınavı K4
    9 Toplumsal Cinsiyet ve Ayrımcılık K1 Dördüncü Kısım
    10 Yaş ve diğer faktörlerle Ayrımcılık K1. Dördüncü Kısım K2. K3
    11 Önyargıyı ve Ayrımcılığı Azaltmak K1. Beşinci Kısım
    12 Ayrımcılığın Önlenmesi K1: Beşinci Kısım
    13 Ayrımcılığın önlenmesi ve STK?ların rolü K1. K2
    14 Ayrımcılığın önlenmesi BM, AB K1. Üçüncü Kısım
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Ruhal SAMANLI
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Çayır, K., Ceyhan, M. A. (2012). Ayrımcılık, Çok Boyutlu Yaklaşımlar. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 1. Baskı İstanbul K2: Dereli, B. (2018). İş gücündeki Farklılıkların Yönetimi, Beta Yayınları K3: Dursun, S., Aytaç. S. (2019). Çalışma Yaşamında Özel Gruplar, Ekin Basım Yayım, Bursa. K4: İş Kanunu ve Sosyal Güvenlik Mevzuatı (2016 ) Savaş Yayınevi,
    Yardımcı Kitap YK 1: Kaya, P., A.(2009), Avrupa Birliği ve Türk İş Hukuku Bağlamında Eşitlik İlkesi. Bursa: Dora Yayıncılık.
    Dersin Amacı Dersin amacı, çalışma yaşamında ayrımcılıkla ilgili temel teorik bilgileri vermek, ayrımcılığın ulusal ve uluslararası boyutlarını incelemek ve farklı gruplara karşı ayrımcılığı analiz etmektir.
    Dersin İçeriği Ayrımcılık, Yoksulluk ve Sosyal Dışlanma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme. -
    2 Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. -
    3 İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. -
    4 Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. -
    5 Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. -
    6 İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme. 5
    7 Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme. -
    8 Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme. -
    9 Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme. 4
    10 Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. 4
    11 Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme. 4
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. -
    13 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster