Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Barış Öztuna
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Altıntaş, B. (2014). Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Politika. Ankara: Nobel Kitabevi.
K2: Tokol, A., Alper, Y. (ed.) (2017). Sosyal Politika. Bursa: Dora Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sosyal Politika ve sosyal güvenlik ve sosyal koruma ile ilgili temel kavramlar üzerine daha ayrıntılı bilgiler vererek, sosyal politikaya daha evrensel bakabilme amacı bulunmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal politikanın tarihsel gelişimi, dar ve geniş anlamda sosyal politika sosyal politikanın araçları, sosyal güvenlik kavramı, Dünya`da ve Türkiye`de sosyal koruma, refah devleti modelleri, Türk Sosyal Güvenlik Sistemi, Dezavantajlı gruplar, sosyal yardım ve hizmetler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme.
|
-
|
2
|
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme.
|
-
|
3
|
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme.
|
-
|
4
|
Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme.
|
-
|
5
|
Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme.
|
4
|
6
|
İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme.
|
4
|
7
|
Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme.
|
-
|
8
|
Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme.
|
-
|
9
|
Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme.
|
3
|
10
|
Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
|
-
|
11
|
Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme.
|
3
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme.
|
-
|