Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çalışma kavramının tarihsel gelişimi
|
|
2
|
Antik göçebe toplumlarda çalışma olgusu
|
|
3
|
Antik yerleşik toplumlarda çalışma olgusu
|
|
4
|
Antik Avrupa`da çalışma kavramı ve çalışma olgusu
|
|
5
|
Antik Hindistan`da çalışma kavramı ve çalışma olgusu
|
|
6
|
Endüstrileşme Sürecinde Avrupa`da çalışma şartları ve çalışma olgusu
|
|
7
|
Endüstri Toplumunda çalışma şartları ve çalışma olgusu
|
|
8
|
İş gücünde yaş ve cinsiyet farklılaşması
|
|
9
|
Çocuk ve kadın işçiliği
|
|
10
|
Dünya`da işçi azınlıklarının oluşumu
|
|
11
|
Şehirde fabrika işçiliği ve aile hayatı
|
|
12
|
Şehirde yarı zamanlı ve tam zamanlı çalışma biçimleri
|
|
13
|
Kadının şehirde modern çalışma hayatına adaptasyonu ve aile hayatı
|
|
14
|
Postmodern toplum, postmodern çalışma olgusu ve şartları
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek.
|
4
|
2
|
Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.
|
5
|
3
|
Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek.
|
4
|
4
|
Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek.
|
4
|
5
|
İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek.
|
-
|
6
|
Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
|
-
|
8
|
Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
|
4
|
9
|
Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek.
|
-
|
10
|
Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak.
|
4
|
11
|
Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak.
|
3
|
12
|
Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek.
|
4
|
13
|
Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek.
|
5
|
14
|
Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
-
|