Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
AB`nin Doğuşu ve Kurulma Süreci
|
|
2
|
Bütünleşme Kuramları
|
|
3
|
AB`nin Kurumsal Yapısı ve İşleyişi
|
|
4
|
Avrupa Sosyal Modeli
|
|
5
|
AB`de İstihdam ve İşsizlik
|
|
6
|
Avrupa Sosyal Fonu
|
|
7
|
AB`de Serbest Dolaşım
|
|
8
|
AB?de Sosyal Uyumlulaştırma
|
|
9
|
AB`de Temel Sosyal Hakların Korunması
|
|
10
|
AB`de Sosyal Diyalog AB`de Sosyal Diyalog
|
|
11
|
AB`de Çalışanlara Bilgi Verme ve Danışma
|
|
12
|
AB`de Sosyal Güvenlik
|
|
13
|
AB`nde Kadın-Erkek Eşitliği
|
|
14
|
AB ile Türkiye Arasında Gümrük Birliği`nin Sosyal Etkileri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Dağlar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Mesut Gülmez, Avrupa Birliği`nde Sosyal Politika. Hatipoğlu Yayınları, Ankara, 2008.
Mesut Gülmez; Uluslararası Sosyal Politika. 2. Baskı, Hatiboğlu Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Avrupa Birliği`nin doğuşu, kurumsal yapısı, bütünleşme süreci, Avrupa Sosyal Modeli, bu bağlamda oluşturulan sosyal politika ve üye ülkelerdeki sosyal politikalarla karşılıklı etkileşimini analiz etmek ve Türkiye`nin uyum sürecini tartışmak.
|
Dersin İçeriği
|
Avrupa Birliği`nin Sosyal Politikaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak ve diğer bilim dalları ile yorumlayabilmek.
|
5
|
2
|
Sosyal politika, iş hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve çalışma ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmak.
|
4
|
3
|
Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerinin özellikle sosyal politika, iş sağlığı, insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilmek.
|
4
|
4
|
Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlamak, modelleme ve çözme becerisi geliştirmek.
|
-
|
5
|
İşsizlik ve istihdam sorunlarını diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilmek, taraflarını belirleyebilmek, çözüm üretmek ve uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahip olabilmek.
|
4
|
6
|
Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümlemek, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR, DPT ve AB, ILO, BM, UNDP gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil eden pozisyonlarda yer alabilmek, kamu politikaları oluşturmak, politikalar arası ilişkileri kurabilmek.
|
4
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliğine değer vermek, toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
|
5
|
8
|
Lisans düzeyinde alan araştırması becerisini kazanmak, bilimsel bakış açısına sahip olmak, analitik düşünebilmek ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
|
3
|
9
|
Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilmek, kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilmek, karşılaştırmalı analiz yapabilmek.
|
4
|
10
|
Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamak, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal bilgilere ve mevzuat bilgilerine sahip olmak ve sosyal diyaloga katkıda bulunmak.
|
4
|
11
|
Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleme ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olmak.
|
-
|
12
|
Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilmek ve uygulayabilmek.
|
-
|
13
|
Takım çalışması yapabilmek, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilmek.
|
3
|
14
|
Mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
-
|