ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karşılaştırmalı Endüstri İlişkileri ÇEK320 BAHAR 3+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye` de ve Dünya` da endüstri ilişkileri faaliyetlerini belirler.
    2-Endüstri ilişkileri ve sendikacılıkla ilgili olgu ve ilkeleri kavrar, geneller.
    3-Endüstri ilişkileriyle ilgili kavram ve ilkeleri yeni durumlara uygular, ilişkilendirir ve sergiler.
    4-Türkiye` de ve Dünya` da endüstriyel ilişkiler ve sendika ile ilgili ilişkiyi değerlendirir.
    5-Türkiye`de ve Dünya` da endüstri ilişkilerini ve sendikal yapılanmayı analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Karşılaştırmalı Endüstri İlişkilerinin teorik çerçevesi K1:1 . BÖLÜM
    2 Birleşik Krallık`ta Endüstri İlişkileri K1:2 . BÖLÜM
    3 Amerika Birleşik Devletleri`nde Endüstri İlişkileri K1:3 . BÖLÜM
    4 Japonya´da Endüstri İlişkileri K1:4 . BÖLÜM
    5 İsveç´te Endüstri İlişkileri K1:5 . BÖLÜM
    6 Almanya´da Endüstri İlişkileri K1: 6. BÖLÜM
    7 Fransa´da Endüstri İlişkileri K1:7 . BÖLÜM
    8 Ara Sınav
    9 İtalya´da Endüstri İlişkileri K1:8 . BÖLÜM
    10 İspanya´da Endüstri İlişkileri K1:9 . BÖLÜM
    11 Avustralya´da Endüstri İlişkileri K1:10 . BÖLÜM
    12 Çin´de Endüstri İlişkileri K1:11 . BÖLÜM
    13 Hindistan´da Endüstri İlişkileri K1:12 . BÖLÜM
    14 Rusya` da Endüstri İlişkileri K1:13 . BÖLÜM
    15 Güney Kore`de Endüstri İlişkileri ve Dersin Genel Değerlendirilmesi K1:14 . BÖLÜM
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi Hasan Dağlar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1:Karşılaştırmalı Endüstri İlişkileri, Ayhan Sezer K2: Tokol, A. (2000) Avrupa Birliğine Üye Ülkelerde Sendikal Hareket, VİPAŞ: Bursa Petrol-İş, (2002) Avrupa Ülkelerinde Sendikal Hareket.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Endüstri ilişkilerinin teorik temelleri hakkında bilgi vermek ve gelişmiş ekonomilerde endüstri ilişkileri sistemlerinde ortaya çıkan güncel sorunları tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Türkiye` de ve Dünya` da endüstri ilişkileri faaliyetleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmelerin ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynağını seçebilme, değerlendirebilme. 4
    2 Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını düzenli olarak takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. 5
    3 İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; ekonomik gelişmeleri yakından takip edebilme, izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. 4
    4 Kariyer yönetiminde bilinçlenebilmek ve mesleki özgüven kazanabilmek için akademik ve güncel bilgi kaynaklarını kullanabilme. 4
    5 Sosyal politikanın temel ilke, kural ve güncel konularını, ülkenin koşulları ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. 5
    6 İnsan davranışlarını etkileyen toplumsal faktörleri değerlendirebilme. 4
    7 Global ve yerel çalışma yaşamında bireysel davranışların psikososyal yapısını analiz edebilme, yönlendirebilme ve etkili iletişim, takım çalışması gibi konularda mesleki bilince sahip olabilme. -
    8 Emek piyasalarının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel dinamikleri kavrayabilme. 4
    9 Sosyal adalet bilinciyle sorunları tanımlayabilme. 3
    10 Çalışma yaşamına yönelik normları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme. 4
    11 Disiplinler arası düşünebilme ve etkili iletişim kurabilme. -
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme. -
    13 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenebilme. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster