ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türklerde Bilim ve Teknoloji Tarihi FEL322 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türklerin İslam öncesi dönemde gerçekleştirdikleri bilimsel faaliyetleri tartışır.
    2-Selçuklular döneminde yaşamış bilim insanlarını tartışır.
    3-Osmanlı döneminde yaşamış bilim insanlarını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje3011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türklerin İslamiyeti Kabulünden Önceki Dönemde Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları K1: 1-9
    2 Karahanlılar Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları K1: 9-14
    3 Gazneliler Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları K1: 14-15
    4 Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 1 K1: 15-18
    5 Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 2 K1: 18-26
    6 Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 3 K1: 26-32
    7 Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 4 K1: 32-42
    8 Timurlular Döneminde Bilim K1: 54-65
    9 Osmanlıda Astronomi Çalışmaları K1: 54-65
    10 Osmanlıda Matematik Çalışmaları K1: 65-78
    11 Osmanlıda Kimya ve Eczacılık Çalışmaları K1: 78-83
    12 Osmanlıda Mimarlık Alanındaki Gelişmeler K1: 83-86
    13 Osmanlıda Coğrafya ve Haritacılık K1: 86-97
    14 Osmanlıda Savaş Teknolojileri K1: 97-107
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayşe Kökcü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Dosay Gökdoğan, M. (2021). Bilim Tarihinde Türkler. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Türklerin bilim ve teknolojinin gelişimine yaptığı katkıları kavramak.
    Dersin İçeriği Derste Türklerin İslamiyet öncesi dönemden başlayarak 7-18. yüzyıllar arasında bilime yapmış oldukları katkılar sunulmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. -
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 3
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 4
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster