Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türklerin İslamiyeti Kabulünden Önceki Dönemde Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları
|
K1: 1-9
|
2
|
Karahanlılar Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları
|
K1: 9-14
|
3
|
Gazneliler Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları
|
K1: 14-15
|
4
|
Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 1
|
K1: 15-18
|
5
|
Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 2
|
K1: 18-26
|
6
|
Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 3
|
K1: 26-32
|
7
|
Selçuklular Döneminde Türklerin Bilimin ve Teknolojinin Gelişimine Katkıları 4
|
K1: 32-42
|
8
|
Timurlular Döneminde Bilim
|
K1: 54-65
|
9
|
Osmanlıda Astronomi Çalışmaları
|
K1: 54-65
|
10
|
Osmanlıda Matematik Çalışmaları
|
K1: 65-78
|
11
|
Osmanlıda Kimya ve Eczacılık Çalışmaları
|
K1: 78-83
|
12
|
Osmanlıda Mimarlık Alanındaki Gelişmeler
|
K1: 83-86
|
13
|
Osmanlıda Coğrafya ve Haritacılık
|
K1: 86-97
|
14
|
Osmanlıda Savaş Teknolojileri
|
K1: 97-107
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
3
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
-
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
3
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
3
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|