ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe FEL102 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortaçağ ve Rönesans felsefesinin genel özelliklerini ve filozofları analiz eder
    2-Ortaçağ felsefesinin temel sorunsalları tartışır.
    3-Ortaçağda insan, din ve bilim meselelerini inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011919
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011919
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortaçağ felsefesinin genel özellikleri K1- ss. 23-34
    2 Ortaçağ felsefesinin bölümleri K1- ss. 35-45
    3 Patristik Felsefe K2- ss. 12-67
    4 Skolastik Felsefe K1- ss. 54-67
    5 Erken Skolastik Filozofları K1- ss. 70-83
    6 St. Thomas ve tümeller problemi K1- ss. 85-93
    7 İbn-i Sina ve İbn-i Rüşd K1- ss. 115-153
    8 Tümeller Problemi-I K1- ss. 210-223
    9 Tümeller Problemi-II K2- ss. 54-67
    10 Ockhamlı William ve nominalizm K1- ss. 250-262
    11 Rönesansa Giriş K2- ss. 90-95
    12 Rönesansta insan ve din K1- ss. 310-320
    13 Modern Bilime Giriş K2- ss. 112-117
    14 Genel Değerlendirme K2- ss.123-147
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Erman KAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Cevizci, A. (2016). Ortaçağ Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. K2- Cucen, K. (2001). Ortacag Felsefesi Tarihi. Ankara: Inkilap Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1- Knowles, D. (1962). The Evolution of Medieval Thouhgt. London: Longman. YK2- Çotuksöken, B., Babür, S. (1989). Ortaçağda Felsefe, İstanbul: Kabalcı Yayınevi. YK3-Marenbon, J. (1987). Medieval Philosophy. London: Longman.
    Dersin Amacı Ortaçağ ve Rönesans felsefesinin genel özelliklerini ve filozoflarının felsefesini öğrenir. Ortaçağ felsefesinin temel sorunsallarını kavrar. Ortaçağda insan, din ve bilim meselelerini öğrenir.
    Dersin İçeriği Bu derste, Ortaçağ ve Rönesans felsefesinin genel özellikleri, Ortaçağ felsefesinin temel sorunsalları, Ortaçağda insan, din ve bilim meseleleri, Patristik felsefe ve St. Augustinus, Skolastik felsefe ve temel özellikleri, St. Anselmus, Albertus Magnus ve St Thomas ve tümeller meselesi, Rönesans dönemi din, insan ve bilim gibi konular işlenir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 5
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 4
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. 4
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 5
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 3
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 4
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. 5
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster